poniedziałek, 8 sierpnia 2016

"Kiedy pada deszcz"- Lisa De Jong

Autor: Lisa De Jong
Tytuł: Kiedy pada deszcz
Liczba stron: 424
Data wydania: 22 czerwca 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Źródło:  egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książka)


Często, mimo, że książka mi się podobała mam problem z przeniesieniem myśli czyli po prostu opisaniem moich wrażeń po lekturze. Nie wiem dlaczego się tak dzieje, nie potrafię tego wyjaśnić.
O "Kiedy pada deszcz" słyszałam wcześniej, jeszcze zanim została wydana. Widziałam zapowiedź na stronie Wydawnictwa Filia, później również zdarzyło się przeczytać kilka opinii. Jedna z recenzji traktuje o tym, że powieść jest schematyczna, że w danym gatunku wiele zostało już napisane.
Nie zgadzam się z tym. Dla mnie jest ona wyjątkowa i nieprzewidywalna. Ewentualnie jest jeszcze możliwość, że tylko u mnie intuicja nie zadziałała, a Wy wiedzieliście co się kroi.
Kate była wesołą nastolatką. Miała przyjaciół,  życie. Jednak wystarczył jeden deszczowy dzień by dokonała się w niej zmiana... Z wesołej dziewczyny nie pozostaje nic, staje się płaczliwa i smutna, boi się własnego cienia. Czy zdecyduje się powierzyć komuś swój sekret?
Nasza bohaterka po ukończeniu szkoły postanowiła zostać w rodzinnym mieście. Pracuje jako kelnerka. Dni mijają monotonnie do momentu gdy poznaje Ashera.
Czy chłopak sprawi, że życie Kate nabierze rumieńców?
Nie spodziewałam się takich emocji po tej książce. Byłam przekonana, że jest to banalny romans, kolejna historyjka miłosna. Oj, jak mocno się pomyliłam...
Moim zdaniem jest to idealna powieść biblioterapeutyczna. Dzięki niej widzimy, że mimo smutków, mimo trudnych chwil- zawsze jest szansa na zmiany. Te lepsze. Tak jak zza chmur zawsze wyjdzie słońce, tak i w życiu nastąpią zmiany- pamiętajcie! Może się wydawać, że nic dobrego już nie czeka, lecz jest to mylne wrażenie.
"Kiedy pada deszcz" to kolejny przykład powieści z gatunku New Adult. Coraz częściej trafiam na perełki z tego gatunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz