wtorek, 8 lutego 2011

"Baranek"- Christopher Moore






Autor: Christopher Moore
Tytul: Baranek
Liczba stron: 530
Wydawnictwo: Wydawnictwo MAG

"Baranek" to kolejna książka Christophera Moore'a jaką przeczytałam w ostatnim czasie. I tak jak poprzednia mam mieszane uczucia co do niej.
Opowiada ona o losach Jezusa Chrystusa (Jeszuy) i jego przyjaciela (Biffa), ale nie jest pisana według podań chrześcijańskich ani żydowskich.
Cała historia jest opisywana w taki sposób jakby akcja dziala się w czasach teraźniejszych, a de facto są to wspomnienia przyjaciela Jezusa. Przyjaciele wyruszają w długą podróż, uczą się w buddyjskim zakonie, starają się czynić dobro. Opisane są też cuda uczynione przez Jezusa np uzdrawianie chorych, wesele w Kanie czy wskrzeszanie zmarłych.
Książkę czyta się łatwo, przyjemnie, przyznam, że chociaż tematycznie mi nie odpowiadała to jednak nie mogłam się od niej oderwać i doczytałam z ciekawością do końca.
Niestety nie jest to książka katolicka, wiele zdarzeń zostalo przeinaczonych, slownictwo też nie jest takie, jakiego powinien używać chrześcijanin (piszę to wg zasad których powinno się przestrzegać wyznając daną religię.).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz