poniedziałek, 29 kwietnia 2019

"Nowe czasy. Nie pora na łzy"- Edyta Świętek [t.1]

Autor: Edyta Świętek
Tytuł: Nie pora na łzy [t.1]
Liczba stron: 336
Data wydania: 2018 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Replika
Źródło: egzemplarz recenzencki


Po lekturze książki "Powiew ciepłego wiatru" byłam pewna, że pożegnaliśmy się z bohaterami, których tak dobre poznaliśmy. Wiedziałam jednocześnie, że autorka szykuje dla nas, czytelników kolejną ciekawą serię. Zaskoczeniem było dla mnie, że dotyczyć będzie ona kolejnego pokolenia rodziny Szymczaków. Zaskoczeniem i radością ponieważ czegoś mi brakuje gdy saga rodzinna kończy się niespodziewanie gdzieś w latach 50-tych czy 70-tych XX wieku. Lubię (i pewnie nie tylko ja) gdy akcja kończy się w czasach bardziej nam współczesnych.
Wydarzenia w "Nowych czasach..." mają miejsce w pierwszej połowie lat 90-tych. To czas, kiedy w naszym kraju nastąpiły wielkie zmiany ustrojowe, zaczęły pojawiać się pierwsze prywatne biznesy. Mogłoby się wydawać, że wszystko dobrze się układa, łatwiej zbić majątek. U naszych bohaterów również pojawiło się wiele zmian. Wiola i jej bracia bliźniacy osiągnęli pełnoletność, Małgosia została nastolatką, a jej ojciec gonił za pieniędzmi. Czy Paweł Szymczak wreszcie osiągnie sukces i stanie się bogaty? Czy zespół założony przez Wioletę, jej braci będzie popularny? Co jeszcze się wydarzy? Zapraszam do przeczytania książki, na pewno znajdziecie odpowiedź...
Jedno mogę powiedzieć- ta seria Edyty Świętek to po prostu petarda! Myślę, że w na odbiór moim przypadku wpływa fakt, że lata 90-te pamiętam, a wcześniejsze to była tylko znana z kart podręczników i opowieści rodzinnych abstrakcja. O wiele przyjemniej czyta się o czymś co znamy. Dodatkowo- ogromnie zaciekawiły mnie losy Wioli oraz zespołu oraz Małgosi. Powieść wzbudza we mnie duże emocje- pokazuje na przykład, że pieniądze to nie wszystko. Zwraca uwagę na to, że niektórzy w pogoni a bogactwem zaniedbują rodziny (nie mając o tym pojęcia). Nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po kolejny tom.
Serdecznie polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz