niedziela, 26 lutego 2023

"Menu kryzysowe" - Paweł Płaczek

Autor: Paweł Płaczek
Tytuł: Menu kryzysowe
Liczba stron: 304
Data wydania: 2023
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Purple Book
Źródło: egzemplarz recenzencki


Strasznie dawno mnie tu nie było! Należy Wam się wyjaśnienie W minionym roku trochę się wydarzyło. Dlaczego nastąpiła tak długa, chyba najdłuższa w moim blogowym życiu, przerwa? Powodem była praca - copywriting. Nie byłam w stanie spędzać tak dużej ilości czasu w Internecie - bóle głowy i wada wzroku skutecznie odbierały mi chęć do wszystkiego. Nadal zajmuję się pisaniem artykułów na zlecenie, zdrowotnie nic się nie poprawiło, ale liczę na to, że uda mi się do Was wrócić!

 Jakiś czas temu, przy okazji wyjazdu do Warszawy miałam okazję wybrać się na spotkanie autorskie promujące książkę "Menu kryzysowe". To było bardzo interesujące wydarzenie, a rozmowa z autorem - niezwykle ciekawa! 

Dziś na blogu rarytas - nie dość, że wróciłam po dłuższej nieobecności, to chcę się podzielić z Wami moją opinią na temat... książki kucharskiej. Nie ukrywam - stworzenie takiej recenzji to czynność bardzo trudna - wydawać by się mogło, że o takim rodzaju książek napisano naprawdę wiele. 

"Menu kryzysowe" to propozycja niezwykle ciekawa, taka, która powinna znajdować się w wielu domach - można czerpać inspiracje na śniadania, obiady, a nawet desery.
Do każdej z propozycji autor dodał kilka słów związanych z produktami, z których powstaje lub procesu przygotowywania. To bardzo przyjemnie się czyta!

Szata graficzna jest bardzo ładna, a ilustracje niezwykle ładne, wykonane przez autora. Wydane na papierze o ciekawej gramaturze - wygląda to naprawdę niesamowicie! Widoczne na fotografiach potrawy wyglądają niezwykle smakowicie - aż ślinka cieknie na ich widok.

Jest jednak jedna rzecz, która odrobinę mi zgrzyta. O co chodzi? Tematyką, jak już wspominałam, są przepisy z produktów tanich, stosowania zasad zero waste, czy gotowania z resztek. Tymczasem cena okładkowa to 60 złotych (koszt zakupu w najbardziej znanych księgarniach internetowych to ok 45-60 zł). Zdecydowanie - nie jest ona zbyt niska, może to się kłócić z tematyką, jednak bądźmy uczciwi - takie koszty są zrozumiałe. W obecnym czasie jesteśmy świadkami bardzo dużego wzrostu cen wszystkiego, także papieru. Miejmy nadzieję, że nie nastąpią kolejne podwyżki!

Bardzo, bardzo polecam tę pozycję - ta książka jest naprawdę warta zakupu. Z przyjemnością wykorzystam przepisy w niej zawarte oraz zastosuję się do tego, co zostało w niej opisane. Na tewno też sięgnę po inne pozycje napisane przez Pawła Płaczka, czy to w formie ebooka, czy w wersji papierowej.

Ciekawostka! Na okładce tej książki kucharskiej z przepysznymi przepisami widzimy samego autora!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz