niedziela, 21 października 2012

"Zaczarowane bajki, które leczą"- Anna Kozłowska

Autor: Anna Kozłowska
Tytuł: Zaczarowane bajki, które leczą
Liczba stron: 117
Wydawnictwo: Wydawnictwo Akademickie "Żak"

Temat biblioterapii zaczęłam poznawać na studiach. Zajęcia z nią związane zawsze mi się podobały. Na jednych z nich kilka razy zdarzyło się nam analizować bajki, dzięki którym można pomóc dzieciom rozwiązać jakiś problem. Ale co ja mówię, nie tylko dzieciom, dorośli również mogą znaleźć odpowiedź na dręczące pytanie. Taka jest między innymi książka napisana przez Annę Kozłowską. Swoje dzieło podzieliła na trzy części. Pierwsza
z nich dotyczy bajek dla dzieci młodszych, druga jest dla tych
w wieku szkolnym, a trzecia dla rodziców. Bajki są bardzo krótkie, każda ma po dwie trzy strony, tak aby dziecko się nie nudziło. Ogólnie nie są ze sobą powiązane, każda jest odrębna, o czymś innym, ale jest kilka o mądrym żółwiu Tartarudze.Co mi się jeszcze bardzo podobało? W sumie wszystko, ale dobrym rozwiązaniem jest, że autorka na początku wyjaśnia dla kogo jest dana bajka i jakiego problemu dotyczy. Wszystkie bajki mi się podobały, niektóre wywołują mocne emocje. Jeśli miałabym wybrać kilka tych, które bardzo mi się podobały, to wskazałabym trzy: na bajkę dla rozwiedzonych rodziców, lustrze i kwoce Zatroskanej i kurczaczku.
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz