wtorek, 11 czerwca 2019

"Księżyc jest kobietą", "Może kiedyś, innym razem"- Joanna Gawrych- Skrzypczak

Autor: Joanna Gawrych- Skrzypczak
Tytuł: Księżyc jest kobietą [t. 1]
Liczba stron:  392
Data wydania: 2017 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki









 


Autor: Joanna Gawrych- Skrzypczak
Tytuł: Może kiedyś, innym razem [t.2]
Liczba stron: 366
Data wydania: 2018 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki











Czasem, przy okazji recenzji książek popełniam błędy. Nie mówię tu o literówkach, ale o różnego rodzaju pomyłkach. Tak też przydarzyło mi się przy lekturze powieści Joanny Gawrych Skrzypczak. Otóż... Nie zwracając uwagi na nic uwagi sięgnęłam najpierw po :Może kiedyś innym razem". Po krótkim czasie okazało się, że jest to błąd bowiem w treści wyłapałam wspomnienia , o których nie miałam pojęcia i które odnosiły się... do poprzedniego tomu. 
Niestety- książka nie do końca trafiła do mnie. Czytając- obydwa tomy- miałam wrażenie, że bohaterki nie mówią, a krzyczą. Dodatkowo- choć może nie powinnam oceniać- nie bardzo podobały mi się ich wybory. Nie lubię też przeskakiwania między czasami przeszłymi i teraźniejszością oraz kursywy, której tu czasami używano.
By czytanie tych powieści sprawiło przyjemność trzeba przeniknąć w świat przedstawiony
i w historię. Momentami historia mocno mnie ciekawiła by za chwilę- wywołać lekką irytację i znudzenie.
Musicie wiedzieć- w obu książkach dużo miejsca poświęca się czasom dawnym oraz Miętom.
 W "Księżyc jest kobietą" akcja dzieje się również za granicą, lecz to, o czym przeczytamy okaże się mieć ogromny wpływ na życie jednej z bohaterek.
Kogo poznamy? Annę- właścicielkę pensjonatu oraz stadniny koni w Miętach oraz Joannę- jej przyjaciółkę. Czy ułoży im się w życiu prywatnym? Co się wydarzy?
Jest jednak coś co mnie urzekło- to okładki. Są naprawdę piękne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz