środa, 18 listopada 2020

"Orzechy i pestki"- Lara Gessler

Autor: Lara Gessler
Tytuł: Orzechy i pestki
Liczba stron: 344
Data wydania: 2020 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Przyznaję się: czasem wychodzi ze mnie próżna osoba (o ile tak można to nazwać) i decyduję się na przeczytanie książki tylko z powodu okładki oraz znajomości autora, nie jego książek. Czy wyszło mi to na dobre?
Recenzowana dziś przeze mnie pozycja została przepięknie wydana. Twarda oprawa, ładny fioletowy kolor przyciągają wzrok. Za jakością idzie cena, i niestety nie jest ona niska. Wydaje mi się jednak, że dla osób, które cenią sobie twórczość Lary Gessler (nie jest to jej pierwsza książka) jest ona jeszcze do przełknięcia.
"Orzechy i pestki" to wyjątkowa książka kucharska. Różni się od innych. Przede wszystkim, jak wskazuje tytuł: skupiono się na różnych rodzajach orzechów i pestek. To prawdziwe kompendium wiedzy o nich. I tak poznamy pochodzenie orzechów makadamia, pekan, włoskich i wielu innych oraz pestek np dyni i słonecznika. Znajdziemy wiele przepisów, w których zostaną one wykorzystane. uczciwie powiem: nie wiem czy skorzystam z któregoś przepisu, jednak przeczytanie książki okazało się dla mnie ciekawym doświadczeniem. Myślę, że mogę polecić ją osobom, które są zainteresowane przepisami nowoczesnymi i nie do końca oczywistymi połączeniami.
I jeszcze jedno. Bardzo często książki kucharskie wyróżniają się intensywnymi fotografiami potraw. W przypadku "Orzechów i pestek" jest inaczej: książkę utrzymano w kolorystyce bladego brązu i zieleni. Okazało się to dobrym rozwiązaniem- jak już wspominałam, szata graficzna w przypadku tej książki naprawdę przyciąga wzrok.

Książkę można zakupić na stronie: https://inverso.pl/kuchnia-diety-i-fitness/p-orzechy-i-pestki


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie i zachęcająco piszesz o książce. Ja jednak nie dam się skusić, bo nie moja to tematyka. Nie korzystam raczej z książek kucharskich.

    OdpowiedzUsuń