poniedziałek, 19 marca 2018

"1000 słów"- Jerzy Bralczyk

Autor: Jerzy Bralczyk
Tytuł: 1000 słów
Liczba stron: 480
Data wydania: 27 września 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Ktoś, kto ceni sobie książki z zakresu językoznawstwa, dotyczące naszego rodzimego języka z pewnością z przyjemnością sięgnie po tę pozycję.
Nie bez znaczenia może okazać się fakt, że jej autorem jest guru poprawnej polszczyzny: profesor Jerzy Bralczyk. Bardzo się cieszę, że na jednych z targów miałam okazję go spotkać i porozmawiać z nim.
Nie będę ukrywać, że napisać tę recenzję było mi trudno. O takich książkach mówić nie jest łatwo. Mogę napisać, że bardzo mi się podobała, że dowiedziałam się wiele i wiedzę na pewno wykorzystam.
Nie będę na przykład wymieniała słów, o których pisze profesor bo jest to bezcelowe. Wspomnę tylko, że jestem pod wrażeniem ogromu wiedzy autora.
A jakie są Wasze ulubione słowa?

2 komentarze:

  1. O, to ciekawe, ale czy jest normalna książka? Nie e-book? Mam inne książki językoznawców, Bralczyka, ale i Miodka, Markowskiego. Polecam szczególnie ich trzech razem w książce wywiadzie: Wszystko zależy od przyimka" - rewelacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak,powinna być.
    U mnie jest to ebook ponieważ na początku od tego wydawnictwa do recenzji otrzymuję ebook, dopiero później egzemplarz papierowy.

    OdpowiedzUsuń