poniedziałek, 12 marca 2018

"Byłam kochanką arabskich szejków"- Laila Shukri

Autor: Laila Shukri
Tytuł: Byłam kochanką arabskich szejków
Liczba stron: 384
Data wydania: 26 września 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


"Byłam kochanką arabskich szejków" to kolejna część cyklu stworzonego przez Lailę Shukri. Cykl ten można podzielić na dwie części: opisującą losy autorki, jej rodziny i przyjaciół i drugą, czyli książkę, którą pisze Laila. To jest troszkę zawiłe: można pogubić się co jest fikcją, a co prawdą.
Książka dziś przeze mnie recenzowana to część cyklu historii prawdziwych, których bohaterką jest sama autorka. Z poprzednich książek dowiedzieliśmy się co nieco o jej małżeństwie, o tym co przeżywała.
Nie muszę chyba mówić, że powieści tej autorki mają coś w sobie, coś takiego, co przyciąga. W innym przypadku poprzestałabym na jednej czy dwóch częściach serii.
Tymczasem nie dość, że nadal zapoznaję się z jej twórczością to "Byłam kochanką arabskich szejków" jest chyba najbardziej przejmującą opowieścią Laili Shukri (jak do tej pory). To znaczy inne też mnie "ściskały" za serce", ale ta, o której dziś mówię- szczególnie. Myślę, że tym razem wpływ na mój odbiór, moje samopoczucie miała tematyka książki. Autorka poruszyła temat sprzedaży kobiet do zagranicznych domów publicznych. Kobiet i małych dziewczynek, co chyba najbardziej przeraża. Zwraca się też uwagę na wykorzystywanie uczuć, naiwności zakochanych dziewcząt by osiągnąć korzyści materialne.
Moja recenzja jest pozytywna, jak najbardziej polecam przeczytać tę książkę, jednak warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy, która zdecydowanie nie jest pozytywna. Otóż czułam ogromny niedosyt, żałowałam, że tak szybko się skończyło, że nie rozwinięto niektórych wątków


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz