wtorek, 3 marca 2020

Słów kilka o rodzinie Wafelków czyli małe co nieco powieściach Joanny Krzyżanek

Autor: Joanna Krzyżanek
Tytuł: Porady na dziecięce sprawy. Rodzina Wafelków.
Liczba stron:
Data wydania: 2018 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Centrum Edukacji Dziecięcej
Źródło: egzemplarz recenzencki



















                                       



                                

    Autor: Joanna Krzyżanek
Tytuł: Dobre maniery dla dzieci. Rodzina Wafelków.
Liczba stron: 144
                                                       Data wydania: 2019
                                                       Forma: książka papierowa
                                 Wydawnictwo: Centrum Edukacji Dziecięcej
                                                        Źródło: egzemplarz recenzencki

Bywają blogi, które skupiają się na tylko jednym gatunki literatury: na przykład na fantastyce lub na książkach dziecięcych. I może u mnie brak tego pierwszego gatunku bo niestety z nim mi po prostu nie po drodze, ale za to po książki dziecięce sięgam często. Nie dlatego, że jestem mamą (życie ułożyło się tak, że jestem ciocią, dzieciaki mają 7 i 5 lat). U mnie jest inaczej. Ja po prostu lubię czasem sięgnąć po książki dziecięce (przeczytać nowość lub powrócić do tej przeczytanej lata temu).
Po "Rodzinę Wafelków" sięgnęłam z dużym zaciekawieniem. Pierwszym co przyciągnęło mój wzrok była okładka oraz format, a także kolorystyka. Jednak to wszystko wydaje się (tylko wydaje się) być mniej ważne jeśli weźmiemy pod uwagę treść.
Nie będę ukrywać i napiszę od razu: te książki warto przeczytać! Są napisane prostym językiem, ciekawe, pięknie zilustrowane. Po prostu bajka!
"Porady na dziecięce sprawy" to pierwszy tom opowieści o rodzinie Wafelków. Tu poznajemy Filipa i Lusię oraz ich nietuzinkową rodzinę. Autorka w tej książce porusza bardziej praktyczne tematy jak na przykład dobór plecaka, zdrowe odżywianie czy noszenie odblasków. Każdy rozdział zakończono krótkim poradnikiem, edukacją dzieci.
Drugi tom w konstrukcji oraz ilustracji nie różni się od poprzedniego. Są wcześniej wspomniane podsumowania, podział na rozdziały czy poruszanie ważnych dla dzieci tematów. Jednak tu bardziej skupiono się na savoir vivre dla dzieci, edukowaniu o tym jak należy się zachowywać w trudniejszych dla dzieci sytuacjach, jakie błędy można popełnić i- jak je naprawić.
Jak już wyżej wspomniałam- serdecznie polecam tę książkę. Warto przeczytać, choćby ze względy na walor edukacyjny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz