czwartek, 23 kwietnia 2020

"Gdyby nie Ty"- Coleen Hoover

Autor: Coleen Hoover
Tytuł: Gdyby nie ty
Liczba stron: 400
Data wydania: 2020 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książka)


Jestem taką przekorną osobą, że jeśli o czymś się dużo mówi, chwali to automatycznie do danej twórczości nie nastawiam się dobrze. Cóż, wiem, że to złe i próbuję z tym walczyć bowiem prawie zawsze okazuje się, że dany typ literatury czy autor był naprawdę godny uwagi.
Tak było też z powieściami Coleen Hoover. Wiele o nich słyszałam, chwalono je, polecano... a ja jakoś nie mogłam trafić na jej książkę... Raz się żyje więc postanowiłam to zmienić. I muszę powiedzieć, że jestem ogromnie zadowolona. Zastanawiam się też jak ja do tej pory mogłam nie sięgnąć po jakąś powieść tej autorki choć polecano mi ją.
A sama książka... O! Jest naprawdę warta przeczytania, interesująca, wciągająca i doprowadzająca do takiego stanu, że zarywa się noc by ją skończyć. Czy książka może należeć do gatunku "bestsellery"? Jeszcze jakiś czas temu nie myślałam, że to powiem, ale.. tak!
"Gdyby nie ty" porusza bardzo ciekawy temat: szczerości w małżeństwie i w rodzinie. Jak zachowałby się czytelnik/ czytelniczka gdyby musiał zmagać się z tym, co nasza główna bohaterka- Morgan. Życie ogromnie ją zaskakiwało, w młodym wieku została mamą skutkiem czego z wielu rzeczy musiała rezygnować. Nie spodziewa się, że jeden dzień w takim stopniu zmieni jej życie oraz, że nie będzie wzorem dla córki.
Początkowo nie mogłam odnaleźć się w sposobie narracji oraz ramach czasowych książki. Przeniknięcie bez reszty do świata przedstawionego zajęło mi dużo czasu, jednak zapewniam, ż gdy już okaże się kto, z kim, kiedy i dlaczego to lektura stanie się przyjemnością. Z powieści można wyciągnąć nauki: pokazuje, że życie często nie wygląda tak jak my myślimy, a tajemnice mają ogromny wpływ na człowieka. Morgan nie spodziewała się przecież, że całe jej dotychczasowe życie okaże się ułudą.
Bardzo interesujący jest wątek związany z Clarą, córką Morgan. Młoda dziewczyna dopiero wkraczająca w dorosłość przeżywa swoje pierwszą miłość. To, co się wydarzy pokaże jej, że życie niesie różne niespodzianki, nie zawsze tylko te dobre.
Czy młoda dziewczyna okaże zrozumienie dla matki, czy zrozumie jej zachowanie?
Zapraszam do przeczytania książki.


1 komentarz:

  1. Też tak mam z tą przekorą i niezbyt przychylnym na wejściu nastawieniem do książek, o których wokół głośno. :) I również z tego powodu niespieszno mi do poznania twórczości Coleen Hoover. Fajnie, że dy dałaś jej szansę i ostatecznie spodobała Ci się książka. :)

    OdpowiedzUsuń