poniedziałek, 6 kwietnia 2020

"Odnaleziony po latach"- Agnieszka Szygenda

Autor: Agnieszka Szygenda
Tytuł: Odnaleziony po latach
Liczba stron: 184
Data wydania: 2018
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Edipresse
Źródło: egzemplarz recenzencki


Czytujecie tekst z okładki napisany małym drukiem? Ja  uczciwie powiem, że rzadko, a na dodatek wybór lektury u mnie trwa krótko: rzut oka na tytuł i autora, zaś z opisu to niekiedy może jedno zdanie. Czasem prowadzi to do różnego rodzaju pomyłek.
Tak było też teraz. Mroczna okładka i tytuł mówiły mi, że sięgam po kryminał, jednak już pierwsze słowa dobitnie pokazują, że się pomyliłam.
Będę szczera. Nie do końca dobrze dobrze czuję się w takim gatunku literatury... A mimo to naprawdę przyjemnie spędziłam czas, czego nie do końca się spodziewałam. "Odnaleziony po latach" to początkowo książka mocno nieoczywista, o mężczyźnie, który przeżywa kryzys wieku średniego. Nasz bohater jest rozwodnikiem wychowującym syna i dość swobodnie podchodzącym do różnych spraw. Wie, że niepełnoletni syn pije alkohol, pali papierosy, jednak stosuje wobec niego zasadę ograniczonego zaufania.
Pewnego dnia niezbędny kiedyś specjalista zostaje zwolniony. To staje się punktem zapalnym zmian. Czytamy, że w razie trudnych chwil, chęci zmian to kobiety zostawiają wszyscy i zamieszkują w swoim prywatnym raju. Tu niespodzianka, coś innego- zrobił to mężczyzna.
"Odnaleziony po latach" to powieść pełna niespodzianek. Przede wszystkim- ciekawa, wciągająca i zaskakująca. Pewien temat w niej poruszony mocno mnie zaskoczył, połączono lekką tematykę z czymś niekoniecznie łatwym, z historią sięgającą czasów II wojny światowej.
Podsumowując- polecam tę książkę.

1 komentarz:

  1. Ja zawsze dokładnie "obczytuję" książkę zanim kupię. Każdą lekturę starannie dobieram. Żadna książka nie trafia do mojej biblioteczki przypadkowo. :)

    OdpowiedzUsuń