czwartek, 31 marca 2011

"Wyspa mojej siostry"- Katarzyna Ryrych



Autor: Katarzyna Ryrych
Tytuł: Wyspa mojej siostry
Liczba stron:120
Wydawnictwo: Stentor

"Wyspa mojej siostry to piękna biblioterapeutyczna książka.
Mysia, czy raczej Marysia jest narratorką. Opowiada o swojej starszej siostrze, Pipi. Dziewczynkami zajmuje się tata, mama zmarła. Początkowo Marysia nie dostrzega żadnych problemów, żadnej wyjątkowości w tym, że jej dużo starsza siostra bawi się z nią w piaskownicy. Powoli zaczyna dostrzegać problem, gdy Pipi bije dzieci bawiące się obok niej (a, że jest starsza i większa może im wyrządzić krzywdę). Kolejny sygnał, że coś jest nie tak występuje pierwszego dnia. szkoły. Dziewczynki mimo różnicy wieku idą razem do klasy.
Książka jest idealną pozycją pokazującą miłość do siostry mimo wszystko oraz uczącą tolerancji.  dla niepełnosprawnych. Tu akurat mamy przykład choroby zwanej Zespołem Downa. Pokazuje, że osoby dotknięte tego rodzaju niepełnosprawnością mogą normalnie funkcjonować w świecie, nie są wcale gorszymi ludźmi. Zwraca się też uwagę, że pomimo wielu trudności chorzy na Zespół Downa mogą mieć różne talenty. Pipi np ma talent kulinarny i świetną pamięć, która zadziwia innych.
Marysia nie wstydzi się siostry, broni, a jej przyjaciele również akceptują niepełnosprawność Pipi.

Książkę polecam!

2 komentarze:

  1. Podobno ładna. Ale ja jakoś nie mam weny na nią

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się wtrącę i wyprostuję pewną nieścisłość. Zespól Downa to nie choroba. To wada genetyczna.

    OdpowiedzUsuń