poniedziałek, 11 kwietnia 2011

"Klasa pani Czajki": Małgorzata Karolina Piekarska



Autor:: Małgorzata Karolina Piekarska
Tytuł Klasa pani Czajki
Liczba stron: 308
Wydawnictwo: Nowy Świat

Wspomnienia... Wydaje się, że jeszcze tak niedawno byłam w wieku bohaterów i przeżywałam podobne problemy, a to minęło już 9 lat....
"Klasa pani Czajki" początkowo była felietonem ukazującym się w dwutygodniku Victor. Victor był jednym z ciekawszych czasopism, można powiedzieć, że interdyscyplinarnym. Przygotowywał do egzaminu gimnazjalnego (były w nim arkusze egzaminacyjne), uczył na sprawdziany, a także poruszał inne tematy: były artykuły o miłości, przyjaźni czy problemach rodzinnych.
Na początku choć często czytałam Victora nie spodobały mi się te felietony. Dopiero jakiś czas później wsiąkłam, a gdy wyszła książka chciałam ją mieć :). Trafiłam na nią jakie dwa tygodnie temu w bibliotece, w której mam praktyki.
Jeśli można tak powiedzieć, to główną bohaterką jest Małgosia. Pokazane jest zawieranie przyjaźni, socjalizacja w nowej klasie. Myślę, że autorka bardzo dobrze zna problemy nastolatków bo z tymi, któe opisała utożsamia się zapewne duża liczba młodzieży. Może więc znajdą w książce odpowiedź na pytania, któe ich gnębią?
Książka pisana jest lekkim językiem, czyta się ją naprawdę szybko. Mi akurat czytanie zajęło dwa dni, ale przyjemność czytania tej książki dozowałam sobie bo inaczej zajęło by mi to 3-4h.

Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz