wtorek, 1 sierpnia 2017

"Małżeństwo doskonałe. Czy ty wiesz, że ja cię kocham..."- Wojciech Karolak, Krystyna Pytlakowska

 Autor: Wojciech Karolak, Krystyna Pytlakowska
Tytuł: Małżeństwo doskonałe. Czy ty wiesz, że ja cię kocham...
Liczba stron:
Data wydania: 13 czerwca 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Maria Czubaszek zmarła 12 maja 2016 r. Trudno uwierzyć, że już minęło ponad półtora roku odkąd nie ma jej z nami. Dla jednych- wspaniała satyryczka, autorka, inni patrzą na nią przez pryzmat wywiadu, w którym przyznała się do tego, że dwa razy poddała się zabiegowi aborcji.
Dziś przychodzę do Was z recenzją książki wyjątkowej. O miłości, o wspólnym życiu z Marią mówi Wojciech Karolak- jej długoletni mąż.
Oprócz wywiadem z panem Wojciechem w "Małżeństwie doskonałym" znajdziemy wspomnienia osób ze świata artystów, które znały Marię Czubaszek: przyjaźniły się lub współpracowały z nią.
Z jednej strony- książkę przeczytałam z przyjemnością, z zaciekawieniem, od samego początku gdy dowiedziałam się, że pojawi się na rynku wydawniczym byłam przekonana, że wcześniej czy później po nią sięgnę.
Z drugiej strony- czy naprawdę musiała powstać? Czy są nam potrzebne intymne szczegóły z życia małżeństwa doskonałego? Czułam się trochę jak intruz, my czytelnicy nie powinniśmy i tym wszystkim wiedzieć...
Ze wspomnień Wojciecha Karolaka bije miłość i smutek. Mimo, że od śmierci Marii minął rok jemu trudno przyzwyczaić się, ze jej już nie ma. Mówi o rzeczach zwykłych, o życiu z nią, przyzwyczajeniach. Dowiadujemy się wiele o Marysi Czubaszek, nawet o tym co lubiła jeść czy pić.
Dla nas jej śmierć była ogromnym zaskoczeniem. Czy ona wiedziała, że odchodzi? Oprócz wzruszających wspomnień znajdziemy też zdjęcia z archiwum domowego. Jestem pewna, że fotografie lepiej wyglądają w książce niż w wersji elektronicznej (taką ja czytałam).
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz