piątek, 23 lutego 2018

"Malinowa Trufla"- Iwona J. Walczak

Autor: Iwona J. Walczak
Tytuł: Malinowa trufla
Liczba stron: 336
Data wydania: 20 listopada 2017 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Replika
Źródło: egzemplarz recenzencki


Bywają książki, do których serce samo się wyrywa. Bywają też takie, których nigdy, przenigdy nie przeczytamy. Ale są też takie, które czymś zainteresowały czytelnika, zrobiły to do tego stopnia, że zdecydował się sięgnąć po taką książkę i się z nią zmierzyć.
W moim przypadku tak właśnie było z "Malinową truflą". Oprócz tytułu, który pobudza kubki smakowe ujęła mnie również okładka powieści. Piękny zielony i fioletowy, nasycony barwą kolor.
Często, jeszcze zanim zajrzymy do książki mamy jakieś wyobrażenie na jej temat. Jak wiecie- rzadko czytam streszczenia na tylnej stronie okładki toteż myślałam, że recenzowana dziś "Malinowa trufla" to powieść, w której na czytelnika czekają różne doznania zmysłów. Wiecie, kuchnia, gotowanie, urokliwy domek...
Czy tak było?
Niestety- moje wyobrażenia nie spełniły się w ogóle. Nie było nic, o czym myślałam. Więc o czym jest ta książka? O życiu. Przeczytałam, nie rzuciłam po kilku stronach to już jakiś sukces. Kolejne też były, nie martwcie się.
Do czytelnika trafia historia Elżbiety, która czuje, że całe życie już przeżyła i nic nowego, dobrego na nią nie czeka. To, co przeżywa czuje też wielu z nas: brak miłości, marazm, przyzwyczajenie do kogoś. Czy Eli uda się odzyskać pewność siebie? Co się wydarzy?
Od razu uprzedzę- książkę, ze względu na małą ilość dialogów ciężko się czyta. A może to tylko moje wrażenie, może na początku się nastawiłam?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz