poniedziałek, 11 lipca 2011

"Słodko- gorzka szesnastka"- Carrie Karasyow, Jill Cargman




Autor: Carrie Karasyow, Jill Cargmn
Tytuł: Słodko gorzka szesnastka
Liczba stron: 278
Wydawnictwo: Nasza Księgrnia

Przede wszystkim na początku zorientowałam się, że istnieje druga część, którą przeczytałam wcześniej nie mając pojęcia o „Słodko-gorzkiej szesnastce” :-). Tytuł drugiego tomu to „Letni staż”. Okładka jest zaprojektowana w taki sposób aby przypominała torbę na zakupy- podoba mi się ten pomysł, choć róż to nie do końca "mój" kolor.
Ale wróćmy do recenzowanej książki.  Bardzo lubię książki o amerykańskich nastolatkach, sama nie wiem dlaczego. Ta książka jest według mnie mocno pouczająca- pokazuje różnice między osobami bogatymi, 
a tymi, które nie są zbyt zamożne.
Laura chodzi do prestiżowej szkoły, dodam bardzo drogiej. Dlatego za przyjaciół ma samych bogatych kolegów i koleżanki, ale nie dają jej odczuć, że jest gorsza bo biedniejsza. Od wielu lat przyjaźni się 
z Whitney.
Ale wszystko się zmienia gdy w szkole zjawia się nowa koleżanka- Sophie. Należy wspomnieć, że w szkole jest zwyczaj organizowania uroczystych przyjęć z okazji szesnastych urodzin. Rywalizacja jest zacięta,
ale Sophie i Whitney przechodzą same siebie. Czułam niesmak czytając jak rozwodzą się nad szczegółami przyjęcia, nie patrzą na pieniądze, a nie zwracają uwagi na istotniejsze rzeczy, nie zdają sobie sprawy, 
że swoim zachowaniem ranią Laurę. Sprawiają wrażenie płytkich, ale czy zrozumieją swoje postępowanie, 
to jak ranią Laurę? A gdy w grę wchodzi chłopak, który podoba się wszystkim trzem? Po prostu mieszanka wybuchowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz