poniedziałek, 5 marca 2012

"Zapomniane"- Cat Patrick



Autor: Cat Patrick
Tytuł:  Zapomniane
Liczba stron: 308
Wydawnictwo:  Prószyński i S-ka

Dzisiaj wyjątkowo zacznę od kilku słów o okładce. Rzadko kiedy spotyka się, żeby była idealnie dobrana do treści. W przypadku książki „Zapomniane” tak jest. Jestem po prostu zachwycona- piękna, tajemnicza dziewczyna, rudy kolor włosów, ładna sukienka i smutek na twarzy.
Lektura mnie wciągnęła do tego stopnia, że z trudem odkładałam (czytam wieczorami, kiedyś w końcu trzeba pójść spać ;)). Wiem, że rzadko krytycznie piszę, ale o tej książce według mnie naprawdę nie da się powiedzieć nic złego.
Bohaterką jest London, licealistka. Na pierwszy rzut oka- zwyczajna dziewczyna, taka sama jak inne. Ale to tylko pozory. Jej życie jest o wiele trudniejsze- nie pamięta co robiła wczoraj, kilka dni temu, czy w przeszłości jako dziecko, ale za to widzi co będzie w przyszłości. Te „wizje” nie dotyczą tylko jej, ale też osób w jakiś sposób bliskich London- chłopaka, przyjaciółki lub zwykłych znajomych. Książka bardzo mnie zaciekawiła, ba! nawet próbowałam się wczuć w rolę naszej bohaterki. Zastanawiałam się, jak ja bym się zachowała w takiej sytuacji, w jakiej znalazła się London. Nie wiem, po prostu nie wiem, to dla mnie to bardzo trudne, dlatego z ciekawością śledziłam bieg wydarzeń i bardzo, ale to bardzo kibicowałam London aby wszystko dobrze się skończyło. Cieszę się, że miała wsparcie w chłopaku i w mamie, z którą mogła o wszystkim porozmawiać. W jej sytuacji to było bardzo ważne.
Chciałabym mieć taką przyjaciółkę- która stara się dla mnie jak najlepiej, nawet gdyby spowodowało to zranienie. Taka przyjaźń została opisana w książce, z tym, że Jamie nie chciała słuchać London w sprawie spotykania się z nauczycielem, nie chciała też słuchać  tego, co ma do powiedzenia nasza bohaterka (wizje pokazały, że Jamie będzie zraniona) tylko po prostu odwróciła się, nie chciała nawet rozmawiać z London.
Spodziewałam się trochę innego zakończenia, wyjaśniającego sprawy troszkę bardziej, ale cóż, większość rzeczy i tak została wyjaśniona.
I jeszcze jedna rzecz- na okładce znajduje się notka, że powstaje film na podstawie książki „Zapomniane”.  Będę czekać kiedy się pojawi na ekranach, ponieważ jestem bardzo ciekawa- zwykle ekranizacje są mniej ciekawe niż książki, ale jak wszędzie, tak też w ekranizacjach literackich też może znaleźć się perełka.
Jak potoczą się losy London?
Przeczytajcie,  bardzo polecam.


1 komentarz: