poniedziałek, 20 lipca 2020

"O jeden krok za daleko"- Agata Suchocka

Autor: Agata Suchocka
Tytuł: O jeden krok za daleko
Liczba stron: 288
Data wydania: 2020
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Replika
Źródło: egzemplarz recenzencki


Po ciekawym "Jesiennym motylu" wiedziałam, że sięgnę po kolejne książki Agaty Suchockiej.  Zastanawiałam się jednak co tym razem zaserwuje czytelnikom autorka. Byłam ciekawa czy po raz kolejny zatopię się w lekturze zapominając o otaczającym świecie. Jak było? Zapraszam do przeczytaniu kilku słów o książce.
Zacznę od okładki. Obie powieści wydane autorstwa Agaty Suchockiej wydane przez Wydawnictwo Replika mają podobną szatę graficzną. Z mojego literackiego doświadczenia wynika, że taki stan rzeczy w przypadku książek nie będących serią zdarza się rzadko. Okładka przyciąga wzrok i zachęca do sięgnięcia po tę pozycję.
Wybierając lekturę liczymy na to, że "polubimy" bohatera, a czytać będzie się przyjemnie. W przypadku "O jeden krok za daleko" możecie zostać zaskoczeni. Ada to osoba na wskroś irytująca, skupiona na sobie i na swoim nieszczęściu, dodatkowo uzależniona od alkoholu. Zaczynając książkę uważałam za ją za kogoś, kogo nie da się lubić, czy jednak coś się zmieniło? Czy poznanie mężczyzny z psem i krótkie spacery sprawią, że Ada po latach wróci do "żywych", jej życie się zmieni?
Zdradzę Wam sekret. Tę książkę czytało mi się tak dobrze właśnie dzięki temu, że pojawiły się w niej tak różne emocje: od niemożliwej irytacji po współczucie. Należy pamiętać, że nie warto zamykać się w sobie, pielęgnować tylko swojego cierpienia bowiem może się zdarzyć, że ktoś inny też  może potrzebować pomocy, nie zawsze może być czas by jej udzielić. Dodatkowo- alkohol nie jest nigdy dobrym rozwiązaniem.
Warto mieć znajomych, którzy podzielają naszą pasję. Dzięki blogerce Natalii (prowadzącej bloga Recenzje Natalii nie tylko książkowe) dowiedziałam się, że "O jeden krok za daleko " na początku było opowiadaniem. Niestety nie dane było mi się z nim spotkać.książki Agaty Suchockiej.

1 komentarz:

  1. Nie jestem pewna, czy to książka dla mnie, ale kusi mnie wątek jeździecki...

    OdpowiedzUsuń