środa, 22 lipca 2020

"Powiedz mi, jak będzie"- Sylwia Trojanowska [t. 1]

Autor: Sylwia Trojanowska
Tytuł: Powiedz mi, jak będzie
Liczba stron: 360
Data wydania: 2020
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książka)


Pierwsze co zobaczyłam- naprawdę cudną okładkę. Już wtedy wiedziałam, że będę chciała przeczytać tę powieść. Kolejny rzut oka i coraz większa chęć bowiem widzę, że autorką jest Sylwia Trojanowska- autorka powieści obyczajowych, które nie pierwszy raz trafiają do serc czytelniczek.
Zapraszam do przeczytania kilku słów o jednej z najnowszych książek, o pierwszym tomie serii "Dobre chwile".
Jestem ogromnie rozdarta. Z jednej strony- cenię sobie pisarstwo Sylwii Trojanowskiej, lubię jej powieści. Z drugiej zaś- ogromnie przeszkadzały mi ramy czasowe oraz narracja w książce. Wydarzenia nie były chronologiczne, w narrację wplątał się chaos. Bardzo trudno było mi orientować się w akcji, przenikać w świat bohaterów i poznawać powiązania między nimi. I o ile taka sytuacja w ogóle nie przeszkadzała mi w przypadku "Wigilijnej przystani" w ogóle mi nie przeszkadzała, tak tu- ogromnie. Myślę, że miało na to wpływ to, że w poprzedniej książce akcja płynęła spokojnie, ale od razu było wiadomo, że między bohaterami istnieją powiązania. Tu od początku było inaczej.
"Powiedz mi, jak będzie" to książka wielowątkowa. Bohaterowie przeżywają trudne miłości, są "tymi drugimi", muszą podejmować ciężkie decyzje. To też książka, która nie nadaje się dla każdego- opowiada o stracie dziecka.
To jedna z nowości z gatunku "książki dla kobiet" lecz dla mnie, jak już wspominałam ogromnie trudna do ocenienia. Serce mówi: polecaj, rozum zaś każe wspomnieć o trudności w orientowaniu się w akcji. Jednak zaskakujące jest to, że tę pozycję dość przyjemnie się czytało: czas nie dłużył się, przeczytałam ją w ciągu kilku godzin.
Na pewno sięgnę po kolejną część serii "Dobre chwile", której premiera już za chwilę, 29 lipca. Jestem jej ogromnie ciekawa.

1 komentarz:

  1. Trudna jest tematyka tej książki, ale bardzo lubię takie życiowe, problemowe pozycje. Może kiedyś przeczytam i tę, jak znów się przełamię by dać szansę polskiej autorce.

    OdpowiedzUsuń