sobota, 23 sierpnia 2014

"Grzechy matki"- Danielle Steel

Autor: Danielle Steel
Tytuł: Grzechy matki
Liczba stron: 336
Data wydania: 2012 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Amber

"Grzechy matki" to nowa, stosunkowo niedawno wydana, książka Danielle Steel. Okładka bardzo mi się podoba. Przyciąga, a jednak ma w sobie pewną nutkę tajemniczości.
Uważam, że opis jest mocno przereklamowany. Cały czas czekałam na tę chwilę, w której dowiem się jaki to grzech popełniła tytułowa matka i z jakim wydarzeniem z przeszłości musi się zmierzyć. Takie lakoniczne informacje można znaleźć na odwrocie książki. Patrząc na to, nauczona doświadczeniem spodziewałam się nie wiadomo czego, mocnych wrażeń. Rozczarowałam się. Troszeczkę. Tak odrobinkę.
Opiszę Wam pokrótce o czym jest ta książka. Olivia jest kobietą sukcesu, właścicielką firmy, która teraz jest bardzo znana. Nie zawsze tak było. Kobieta pracowała do ostatnich sił by osiągnąć sukces. Bardzo ucierpiała na tym jej rodzina: nie miała czasu dla dzieci i męża. Nie miała z nich bardzo dobrego kontaktu (prawie nigdy nie było jej w domu), przegapiła wiele ważnych chwil z ich życia.
Teraz też pracuje, jednak święty jest dla niej czas dwóch tygodni w ciągu roku, który zawsze spędza z dziećmi i wnukami na podróży. W tym roku wynajęła jacht by wybrać się z rodziną na wakacje. Ostatniego dnia obchodzi siedemdziesiąte urodziny.
Niesamowicie się czytało o takich wakacjach: aż brała zazdrość, że tam nas nie ma. W ogóle bardzo podobała mi się ta książka. Nie pochwalam tylko niektórych decyzji bohaterki i dziwią mnie pretensje rodziny o pracę. Przecież gdyby nie Olivia nie mieliby takiego startu w życiu jak mieli i tego co teraz posiadają. Niestety, tak czasami jest, że trzeba coś poświęcić.

1 komentarz: