piątek, 19 sierpnia 2016

"Skrajnie mylne sygnały"- Federica Bosco

Autor: Federica Bosco
Tytuł: Skrajnie mylne sygnały
Liczba stron: 152
Data wydania: 5 lipca 2016 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Moje pierwsze spotkanie z Federicą Bosco nie było zbyt udane. Książka mi się podobało, mimo to, nie było "tego czegoś" co miałoby sprawić, że nie oderwę się od czytania.
Zupełnie inaczej sprawa ma się ze "Skrajnie mylnymi sygnałami". Możecie mi wierzyć lub nie, ale miałam problemy z powrotem do świata realnego. Główna bohaterka zyskała moją sympatię mimo, że nie zawsze podobały mi się decyzje, które podejmowała.
Recenzowana przeze mnie książka wygląda niepozornie. Przede wszystkim ma niewiele stron- rzadko spotyka się powieści mające tylko 150 stron. A mimo to czeka nas uczta czytelnicza. Z każdej strony kpią emocje, trzeba dodać, że skrajne: od radości po załamanie.
Brigitte pracuje w kancelarii. Również w życiu prywatnym dobrze się jej układa: jest szczęśliwie zakochana w Luce. Sen z powiek spędza jej tylko jedna rzecz: ta druga, żona Luci. Jednak nasza bohaterka z nadzieją patrzy w przyszłość.
Rozwód wisi w powietrzu: małżonkowie nie dogadują się. To się uda i Brigitte będzie wreszcie ukochanego na zawsze, nie tylko na chwilę? Czy przyjdzie moment, w którym  kłamstwa nie będą już potrzebne?
Powieść porusza bardzo ważny temat. Pokazuje jedną sytuację z różnych punktów widzenia: widzimy do czego zdolna jest kobieta zazdrosna czy załamana, okłamywana.
Temat został potraktowany ciekawie: z jednej strony jest humor, sytuacje, przy których trudno się nie uśmiechnąć, z drugiej- złość, załamanie, wzruszenie. Czyta się lekko.
Zauważyłam również, że autorzy starają się dać znak jak będzie biegł akcja, kto jest tym dobrym, a kto złym. Chcę wierzyć, że to moja intuicja zadziałała bezbłędnie, lecz czy było tak naprawdę? Mam wrażenie, że Federica Bosco postarała się byśmy myśleli w określony sposób.
Książkę polecam.

1 komentarz: