poniedziałek, 10 października 2016

"Kochanek pani Grawerskiej", "Z twojej winy"- Krystyna Śmigielska

Autor: Krystyna Śmigielska
Tytuł: Kochanek pani Grawerskiej
Liczba stron: 400
Data wydania: 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Replika
Źródło: egzemplarz recenzencki












Autor: Krystyna Śmigielska
Tytuł: Z twojej winy
Liczba stron: 368
Data wydania: 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Replika
Źródło: egzemplarz recenzencki












Dziękuję Wydawnictwu Replika za przesłanie "Z twojej winy" do recenzji. Żeby nie było zbyt prosto- po przejrzeniu internetu postanowiłam zapoznać się najpierw z inną książką Krystyny Śmigielskie, mianowicie "Kochankiem pani Grawerskiej". To była dobra decyzja- bez niej nie byłoby radości czytania, nie wiedziałabym co, jak i dlaczego.
Obie książki tworzą spójną całość. Opisują historię pewnych związków. Bohaterką jest Marta Grawerska. Z daleka wydawać się może, że bogaty mąż zapewnia jej wszystko, spełnia każdą zachciankę. Tak naprawdę brakuje jej najważniejszego- uczucia, miłości. Ich związek to jedynie pozory.
Krystyna Śmigielska w swojej powieści użyła niebanalnego pomysłu. Jestem ciekawa, co myślicie o okolicznościach w jakich rozkwitło uczucie głównej bohaterki i Marcina Czyżewskiego.
Dla mnie... cóż, są cokolwiek dziwne i naciągane. Wiem, że bywają różne historie miłosne, ale taka nie mieści się w moim pojmowaniu świata.
Tak jak w innych powieściach, tak i tu były też wątki, które przypadły mi do gustu. Z zaciekawieniem czytałam o relacjach Marty z rodziną jej męża (mam tu na myśli byłą żonę i pasierba). Znajdzie się też coś o gierkach politycznych i o urażonej dumie męskiej. To ostatnie to rzecz najgorsza. Chęć zemsty Markowi Grawerskiemu przesłoni wszystko.
Czy Marta znajdzie szczęście u boku Marcina? Sprawdźcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz