niedziela, 13 września 2020

"Gorące lato. Grzeszne opowieści"

Tytuł: Gorące lato. Grzeszne opowieści
Liczba stron: 448
Data wydania: 2020 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Źródło: egzemplarz recenzencki


Powinnam oduczyć patrzenia się tylko na okładkę oraz autora podczas wyboru lektury. Powinnam, a jednak nie mogę- nie przekonują mnie krótkie opisy treści umieszczone na tylnej stronie okładki- uważam, że odrobinkę przekłamują. Sięgając po "Gorące lato" spodziewałam się opowieści o letnich wyjazdach, lenistwie.(kolor podtytułu sprawia, że jest on kiepsko widoczny)/ Co dostałam? Zapraszam do przeczytania recenzji.
"Gorące lato" to zbiór opowiadań związanych z miłością i seksem. Rzeczywiście, książka jest bardzo gorąca. Krótkie formy sprawiają, że w każdej chwili można przerwać i powrócić za jakiś czas zaczynając nowe opowiadanie. Takim sposobem można się nią delektować długo, długo...W tej książce znajdziemy opowiadania najpopularniejszych polskich pisarek: Agata Suchocka, Agnieszka Lingas Łoniewska, Anna Szafrańsska...
Jakoś się nie zdarzało bym szczególnie chętnie sięgała po opowiadania (nie wiem dlaczego). Dopiero ostatnio dotarło do mnie, że krótkie formy to dobry pomysł na zapoznanie się i wyrobienie wstępnego zdania o danym autorze.
Myślę, że mogę Wam polecić tę książkę. Niegrzeczne lecz nie wulgarne opowiadania przypomną Wam o mijającym lecie. Czy wszystkie skończą się szczęśliwie?

1 komentarz:

  1. Tym razem książka nie dla mnie. Ani za literaturą erotyczną nie przepadam, ani za polskimi pisarkami współczesnymi, ani za opowiadaniami jako takimi. Lepiej odnajduję się w dłuższych formach prozatorskich. Ale wiele dobrych słów czytałam o tej antologii.

    OdpowiedzUsuń