sobota, 23 lutego 2013

"Okno z widokiem"- Magdalena "Kordel

Autor: Magdalena Kordel
Tytuł: Okno z widokiem
Liczba stron: 302
Wydawnictwo: Wydawnictwo SOL

Kolejna książka o miasteczku Malownicze. Tym razem bohaterką jest Róża. Pracuje na uczelni, ale przyjechała odwiedzić babcię. I tu dla mnie pierwszy zgrzyt- o babci, którą kocha wyraża się "babka", chociaż nie w rozmowie z nią.  Przyjazd Róży okazuje się być bardzo przydatny- chociaż kobieta przyjechała odpocząć to jednak nie było jej dane. Już na początku dowiaduje się, że kapliczka świętego Antoniego przy której spędzała dużo czasu ma zostać przeniesiona, a na jej miejscu inwestor spoza Malowniczego zamierza coś wybudować. Tutaj z pomocą przychodzi "los"- na miejscu nie można na razie rozpocząć budowy, za to ruszają wykopaliska archeologiczne ponieważ miejscowy proboszcz na tym terenie znalazł cenny eksponat. Czy naszym bohaterom uda się wykopać coś, co na zawsze zniweczy plany inwestora? Czy kapliczka zostanie na swoim miejscu?
Książka pełna jest sympatycznych ludzi, ja bardzo polubiłam Różę, jej babcię i prooszcza, któy niedawno zjawił się w Malowniczym.
Kolejna rzecz- w lekturze idealnie oddane jest zachowanie w społecznościach małomiasteczkowych (chociaż takie rzeczy dzieją się nie tylko na wsiach czy w mieścinach, ale też w dużych miastach). Chodzi mi o plotki, które czasem mogą zaszkodzić, a zwykle nie są sprawdzone u źródła.
Nadal nie jestem pewna czy książki Magdaleny Kordel czytałam w odpowiedniej kolejności, jednak wydaje mi się, że jednak udało mi się trafić. Książka początkowo mnie zainteresowała, jednak nie wciągnęła. Dopiero po jakimś czasie tak mnie wciągnęła, że z trudem ją odłożyłam (w końcu kiedyś trzeba spać). Zastanawiam się czy jest jeszcze jakoś kontynuacja losów bohaterów "Uroczyska". Mam nadzieję, że tak, a jeśli się coś ukaże na pewno po to sięgnę. Często kolejna książka z serii coraz mniej ciekawi, a czyta się ją z ciekawości, tutaj mamy poziom wyrównany.

2 komentarze:

  1. Piękna okładka która przyciąga wzrok i trochę zachęca do sięgnięcia po książkę. Twoja recenzja jest równie interesująca. Jak będę miała możliwość to chętnie sięgnę po tą ksiażkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się ta książka bardzo podobała, zrelaksowałam się czytając ją. Niektóre momenty wywołały u mnie salwy śmiechu: szczególnie rozmowa Róży z profesorem :)

    OdpowiedzUsuń