wtorek, 5 lutego 2013

"Teściową oddam od zaraz"- Małgorzata J. Kursa

Autor: Małgorzata J. Kursa
Tytuł: Teściową oddam od zaraz
Liczba stron: 210
Wydawnictwo: Wydawnictwo Prozami

Na pewno sięgnę po inne książki pani Małgorzaty. Mimo iż "Teściową oddam od zaraz" jest przewidywalna i dużo w niej zbiegów rzeczywistości to bardzo, ale to bardzo mi się podobało.
Cieszę się, że nasi rodzinni autorzy potrafią wywołać takie emocje. Czytałam z zapartym tchem i bardzo żałowałam, że to już koniec.
Jedyne co mnie trochę zdziwiło to tytuł. Owszem, jest trochę o teściowej, ale nie wiele. Za to dużo miejsca poświęcono dwóm innym wątkom: miłosnemu i kryminalnemu. A już wiecie, że właśnie takie książki lubię- chociaż sam romans i sam kryminał też przeczytam.
Tak jak już wcześniej wspomniałam- książka jest bardzo przewidywalna, ale to nie sprawia, że jest gorsza- przynajmniej dla mnie. Od razu wiedziałam, że spotkanie z tajemniczym nieznajomym w supermarkecie nie będzie jedyne.
Podobało mi się to, jak Iza- nasza główna bohaterka rozprawiła się pazerną byłą żoną Pawła (który jest teraz jej mężem). Jeśli ktoś by chciał postąpić tak jak Luiza to niech lepiej się pilnuje co i gdzie mówi, ewentualnie niech w ogóle nie mówi. Dobrze że dostała za swoje, zwłaszcza, że krzywdziła nie tylko siebie. Kłamstwo ma krótkie nogi.
Z przyjemnością też czytało się o pasji Pawła- fajnie, że można spotkać ludzi, którzy serce wkładają w to co robią, w swoje hobby i potrafią uczynić z tego pracę zarobkową.
I moja ostatnia rada- nic na siłę- co ma być to będzie. Taką radę dałbym Sabinie, matce Amy. To, że córka przeżyła nieszczęśliwą miłość nie znaczy jeszcze, że kolejny raz zostanie zraniona.  Ale ona sama powinna to zrozumieć, a czyjeś działanie, wtrącanie się nie jest na miejscu.
Myślałam, że po "Ostrożnie z marzeniami" już nic z literatury polskiej mnie tak nie zainteresuje, ale się pomyliłam. Ta książka jest pisana tak fajnym językiem, tak opisane są postacie i wydarzenia, że po prostu chce się czytać. Idealna do relaksu, ale trzeba się liczyć, że trudno będzie ją odłożyć/

1 komentarz:

  1. Inne ksiązki tej autorki też bardzo dobrze się czyta :)

    OdpowiedzUsuń