sobota, 21 marca 2015

"Szyfr"- Jia Mai

Autor: Jia Mai
Tytuł: Szyfr
Liczba stron: 448
Data wydania: 19 marca 2015 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Zapragnęłam przeczytać coś innego, coś, po co rzadko sięgam. Wybór padł na szyfr bo książek szpiegowskich to ja jeszcze nie czytałam. Jak zawsze na początku jest obawa, że będzie klapa, że się nie spodoba, na szczęście tym razem nowość okazała się na tyle ciekawa, że dotrwałam bez problemu do końca, do ostatniej kartki.
"Szyfr" to powieść o matematyce i ludziach nią zafascynowanych, o kryptologii. Rong Jinzhen jest genialnym matematykiem, ludzie co do niego mają dużo nadziei. Jest też osobą bardzo specyficzną. Z polecenia zostaje kryptografem (co dla niego jest niespodzianką) w supertajnej jednostce 701.
W książce matematyka przeplata się z opowieścią o życiu.
Nie czuje się rozczarowana tym co przeczytałam, jednak chyba nie sięgnęłabym po nią drugi raz (a zdarzało mi się czytać jedną pozycję kilka razy).
Podoba mi się prostota okładki. Przyciąga wzrok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz