środa, 5 lutego 2014

"Grecka mozaika"- Hanna Cygler

Autor: Hanna Cygler
Tytuł: Grecka mozaika
Liczba stron: 352
Data wydania: 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis.

Gdy tylko spojrzałam na tę książką pomyślałam, że okładka jest bardzo podobna do książki "Samotność liczb pierwszych". Różni się niewiele, przynajmniej w moim odczuciu, tylko tonacja kolorów, tam realistyczne, ciepłe, tu niebieski, chłodny.
Tak podobał mi się "Kolor bursztynu" Hanny Cygler, za to "Grecka mozaika"- nie za bardzo. Nie powiem, że nudna czy źle napisana bo tak nie jest, zresztą skoro przeczytałam całą to jednak musiała mnie trochę zainteresować. Nie wiem jak to podsumować... może nie ma tego czegoś co urzeka?
Książka dzieje się na dwóch płaszczyznach- opowiada o teraźniejszości, o tym co teraz robi Joannis czyli Jan i o przeszłości- o życiu rodziny Joannisa te 30, 40 a nawet 50 lat temu. W tym momencie właśnie odczuwam, akcja jest prowadzona jakby na silę, a tak naprawdę liczy się kilkadziesiąt ostatnich stron.
W "Greckiej mozaice" mamy do czynienia rozliczaniem się z przeszłością. To zrobić chce Nina więc przyjeżdża do Grecji poznać swojego ojca. Joannis opowiada jej o swojej rodzinie, o przeszłości i życiu w Polsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz