sobota, 26 lipca 2014

"Kobieta z Impetem"- Mariola Zaczyńska

Autor: Mariola Zaczyńska
Tytuł: Kobieta z impetem
Liczba stron: 488
Data wydania: 8 lipca 2014
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Bardzo cieszę się, że w moich okolicach mieszka tak utalentowana pisarka. Do Siedlec mam ok 50 kilometrów. Znam też miejscowości, o których była mowa w książce. Bardzo cieszę się, że mogłam ją przeczytać i proszę o więcej!
Przed lekturą pomyślałam sobie: dajcie mi książkę tej autorki, którą każdy się zachwyca. A gdy przeczytałam kilkanaście stron jakoś szczególnie zadowolona z lektury nie byłam. Mnóstwo szczegółów, które trudno spamiętać- to nie dla mnie. Twardo czytając dotarłam do miejsca, w którym dokonała się przemiana.
Książkę porównałabym do "Motylka" Katarzyny Puzyńakiej. Obie są powieściami, które zawsze i każdemu będę polecać, obie to kryminały i w jednymi z bohaterów są policjanci (w "Kobiecie...") akurat policjantka Zuzanna.
Wcześniej wspomniałam, że jest mnóstwo szczegółów do zapamiętania. Przyczyna jest fakt, ze to historia o grupie przyjaciół, którzy dzielą ze sobą smutki i radości. U Ireny, we wsi Mordy na ogniskach (i nie tylko) spotyka się Mikołaj, Olga, bibliotekarka Regina, restaurator Janusz (który jest w dołku psychicznym po porzuceniu przez partnera). Czasami Irenę odwiedzają tez dorosłe dzieci, które mieszkają za granicą. Mało? To  dodajcie jeszcze jej matkę, która lubi odwiedzić córkę nie zapowiadając się.
A co powiedzieć Irenie? Można powiedzieć, że ma mały problem. Ma kochanka, ale nie chce się afiszować bo to  znany polityk. I jak tu się spotykać gdy w domu pełno ludzi?
"Kobieta z impetem" jest ciekawą książką o niecodziennym klimacie. Dzikie zwierzęta, skorpiony, pająki i przemyt... To wszystko dzieje się w Polsce wschodniej, która, nawiasem mówiąc jest niedoceniana przez wszystkich.
Aha, z przyjemnością przeczytam poprzednią książkę pani Marioli (jak tylko uda mi się do niej dotrzeć), a ją dodaję do listy ulubionych autorek, których książek będę wypatrywać z niecierpliwością.

1 komentarz: