piątek, 4 lipca 2014

"Polska Ogórkowa. Podręcznik do wszystkich klas"- Michał Ogórek

Autor: Michał Ogórek
Tytuł: Polska Ogórkowa. Podręcznik do wszystkich klas
Liczba stron: 144
Data wydania: 2014
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Agora

Co do tej książki mam mieszane uczucia. Długo czekała na swoją kolej, choć miałam ją w pamięci.
Nie była dla mnie rozczarowaniem ani pozycją zapierającą dech. Ot, tak po środku zwykła książka, nie będę jej jakoś szczególnie polecać, ale też odwodzić od przeczytania.
Nie można zaprzeczyć jednak, że to  książka pełna humoru, z ciekawym spojrzeniem na świat. Autor opisuje najważniejsze wydarzenia z perspektywy różnych przedmiotów szkolnych, na przykład języka polskiego, matematyki, biologii, nauki o człowieku czy wychowania seksualnego.
Taki "podręcznik" powinien być neutralny politycznie, jednak chyba nie do końca tak jest. Wydaje mi się, że dla autora wszystko jest białe albo czarne, a tak wcale nie jest.
Podoba mi się okładka, idealnie odwzorowuje to, co autor czuje. Dla niego Polska, jak sam pisze, jest dzieckiem, o którym myśli w dzień i w nocy i którym trzea sie cągle zajmować.
Na deser mam dla cytat zamieszczony w gazecie (jednej z form przekazania informacji: "Pomysł, aby rządzeni wybierali sobie władców skończy się tym, że  w kraju będzie mógł rządzić byle kto. Na przykład ja zgłoszę swoją kandydaturę przy następnej elekcji"- Janusz z Mikków herbu Korwin.
Powiedziałabym: autor jasnowidz? Przewidział przyszłość. Książka została wydana, o ile się nie mylę w marcu, a pod koniec maja partia Janusza Korwin- Mikkego w wyborach do Parlamentu Europejskiego cztery mandaty.

1 komentarz:

  1. Niee, nie dla mnie ;)

    http://wszechstronnie-zaczytana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń