sobota, 4 października 2014

"Lato opowieści"- Laura Summers

Autor: Laura Summers
Tytuł: Lato opowieści
Liczba stron: 256
Data wydania: 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Akapit Press

Na co czytelnik patrzy biorąc do ręki książkę? Oczywiście na tytuł. Ten nie do końca wydaje mi się adekwatny do treści książki, chyba, że naprawdę głęboko przeprowadzimy jego analizę.
Wydawnictwo Akapit Press książkę zakwalifikowało jako literaturę dla młodzieży. Trochę trudno mi się zgodzić bo takiej tematyki chyba nie zaserwowałabym nastolatkowi.
Książka jest przeraźliwie smutna, a jednocześnie pokrzepiająca. Dawno nie czytałam czegoś takiego. Wiem, ze na pewno sięgnę po inne książki Laury Summers.
"Lato opowieści" to opowieść o dwóch siostrach, które pewnego dnia pozostawiają wszystko i wyprowadzają się od ojca. Na dłuższą metę nie można mieszkać z kimś kto nikogo nie szanuje ma się za guru i bije. To najstraszniejsze co można zrobić własnej rodzinie. Dziewczynki i ich mama ukrywają siniaki i to co się dzieje w domu. To syndrom ofiary. Bardzo trudno wyjść z niego bo kat skutecznie zabija wiarę w siebie i pozwala myśleć, że ktoś jest nic nie warty.
Każda z dziewczynek pragnie akceptacji, każda ma problemy. Ellie chce by ją lubili, chce mieć przyjaciół dlatego zapętla się w sieć kłamstw opowiadając o wspaniałej rodzinie. Grace mało mówi, jej przyjacielem jest chłopak grający w zespole o nazwie "Demolka". 
Czy nasze bohaterki przerwą zmowę milczenia? Czy wyprowadzka coś da i będą mogły normalnie żyć? A może pan "dobry ojciec i mąż" je odnajdzie i znów wrócą do dawnego życia?
Zmieniam się. Nigdy nie miałam "oczu w mokrym miejscu", a jednak w ostatnim czasie wiele książek sprawia, że chciałabym popłakać. Dobrze, że przy tej udało mi się tego nie zrobić bo jak to by wyglądało, gdybym płakała w autobusie?
Polecam! Warto przeczytać.

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam o książce, ale chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko! A okładka? W ogóle nie pasuje do treści z tego co piszesz! Gdy ją zobaczyłam to pomyślałam że to będzie jakaś banalna książka.dla nastolatkówno wakacyjnych podbojach itp, a tu taka niespodzianka!

    OdpowiedzUsuń