wtorek, 12 września 2017

"Nikt się nie spodziewał"- Joanna Dorota Bujak

Autor: Joanna Dorota Bujak
Tytuł: Nikt się nie spodziewał
Liczba stron: 416
Data wydania: 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki


Oj, długo się ta książka naczekała w kolejce do recenzji, długo! Czy warto się decydować na lekturę? Zapraszam do przeczytania recenzji.
Najpierw kilka słów o okładce. Jest ciekawa. Taka inna... Nie zdradza czytelnikowi zbyt wiele o treści książki. Czego ona dotyczy- wyjaśnia się w miarę czytania. Również opis na odwrocie niewiele mówi. Oczywiście to tylko moje zdanie, ale po zapoznaniu się z powyższym krótkim tekstem do powieści nie byłam pozytywnie nastawiona. Przyznajcie, dzięki "opisowi" bohaterowie wydają się, a być snobami, a dzielnica- dzielnicą zepsutych ludzi. A muszę Was zapewnić- wcale tak nie jest.
Iwona to szalenie sympatyczna matka dwójki dzieci. Gdy ją poznajemy właśnie zmienia mieszkanie. Z  ciasnego przeprowadza się do dzielnicy domów jednorodzinnych. Ma nawet ogród. Jej sąsiedzi to osoby nietuzinkowe, ale pierwsze lody zostają szybko przełamane i Iwona zyskuje nowych przyjaciół. Takich, na których może liczyć w każdej sytuacji. Razem z nimi dzieli smutki i radości.
To nie jest zwykła książka. To nie sielankowa opowieść. Pojawia się wątek kryminalny: wątek znalezienia ludzkich kości.
Czy sięgnę po inne książki autorki? Szczerze mówiąc- nie wiem. Przez chwilę myślałam, że na pewno, ale kiedy sprawdziłam, ze jej pozycje to kryminały (zapewne inne od tego dziś recenzowanego) nie jestem już tego taka pewna. Lubię taki typ literatury, ale chyba mam już przesyt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz