środa, 6 września 2017

"Woda, która niesie ciszę"- Brittainy C. Cherry [3]

Autor: Brittainy C. Cherry
Tytuł: Woda, która niesie ciszę [3]
Liczba stron: 428
Data wydania: 2017 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książka)


To nie pierwsza książka Brittainy C. Cherry, którą miałam okazję czytać. Przeczytałam wszystkie książki z serii "Żywioły", które dotychczas się ukazały. Nie wiem co o nich myśleć. Każda powieść jest inna. Jedna pochłonęła mnie bez reszty. Jedna mi się podobała. I w jednej "kupił mnie" raptem jeden wątek i to nie ten dotyczący głównych bohaterów.
Jak myślicie, do której grupy należy "Woda, która niesie ciszę"? Miło mi poinformować, że  nowość, o której mowa- jest w tej pierwszej. Już od samego początku nie mogłam się od niej oderwać, po prostu przepadłam. Tym razem Brittainy C. Cherry poruszyła temat traumy. Wiele osób zachowanie Maggie może uznawać za przesadzone czy dziecinne. Gdy "to" się wydarzyło nasza bohaterka była dzieckiem pełnym tej dziecięcej wiary w to, że każdy na świecie jest dobry. Pewnego dnia, w dniu jej "ślubu" z przyjacielem brata nie mogąc się go doczekać idzie poszukać spóźniającego się przyszłego męża. Z dala od ludzi jest świadkiem morderstwa. Zabójca dostrzega i ją, jednak Maggie udaje się uciec. To wydarzenie jednak odciska piętno na naszej bohaterce. Dziewczynka przestaje mówić, a terapie nie przynoszą poprawy. To wszystko ma ogromny wpływ na całą jej rodzinę. Czy stan zdrowia Maggie się poprawi? Czy dziewczynie mimo ograniczeń uda się być szczęśliwą?
Rzadko to mówię, a już w przypadku książek Brittainy C. Cherry- jeszcze się to nie zdarzyło, ale ta książka jest fenomenalna. Poprzednie były "tylko" dobre, "Woda, która niesie ciszę wywołuje w czytelniku wiele emocji. Opisuje krok po kroku jak wygląda życie osoby, która przeżyła traumę. Jest taka... prawdziwa. Mimo trudnego tematu czyta się ją lekko.
Ciekawostka: akcja rozpoczyna się w czadach nam znanych, dotyczy też przyszłości czyli na przykład roku 2045.
Bardzo, bardzo polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz