poniedziałek, 9 października 2017

"Posag szwaczki"- Meredith Jaeger

Autor: Meredith Jaeger
Tytuł: Posag szwaczki
Liczba stron: 368
Data wydania: 1 sierpnia 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Czy miewacie czasem  rozterki związane z książkami? Na pewno! Dziś ja opowiem o moich. Patrząc na tytuł- nie wiedziałam co myśleć. Z jednej strony ciekawy, zachęcający do lektury (przecież coś sprawiło, że sięgnęłam po tę książkę), z drugiej zaś... trochę obawiałam się nudy. Po przeczytaniu choćby kilkunastu stron już wiedziałam, że na zniechęcenie i co tu dużo mówić, nudę, miejsca nie ma.
Otóż mamy możliwość spotkać się z ciekawymi bohaterami. Akcja dzieje się w dwóch płaszczyznach czasowych: w latach obecnych oraz pod koniec XIX wieku (lata 70-te). Współczesność to Sarah jej praca magisterska i małżeństwo, przeszłość to Hanna, jej miłość i arcyciekawa historia jej rodziny i przyjaźni. Na początku zastanawiałam się jakie powiązanie jest między wyżej wspomnianymi kobietami bo ich historie zdawały się biegnąć oddzielnie.
Dziś już wiem i myślę, że mogę Wam co nieco zdradzić. Otóż Sarah pisze pracę magisterską o kobietach z XIX w. Początkowo miała na nią inny pomysł, jednak temat zaginięcia dwóch szwaczek bardzo ją zainteresował. Do tego stopnia, że postanowiła przeprowadzić amatorskie śledztwo.
Nie wie jednak, jak wielki wpływ będzie to miało na jej rodzinę i na nią samą. Dowiemy się, że komuś zależy by tajemnica nie wyszła na jaw. Ten ktoś jednak sięgnie po środki ostateczne i nie omieszka szantażować Sarah jej własnym sekretem, czymś, o czym bohaterka chce zapomnieć.
Nie mogłam oderwać się od czytania. Meredith Jaeger przedstawiła nam naprawdę interesującą historię. Wszystko idealnie w niej "grało", przechodzenie między przeszłością i teraźniejszością było płynne. Brak znużenia u czytelnika to kolejny plus dla autorki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz