niedziela, 15 grudnia 2013

"Święta ze śmiercią"- J.D. Robb

Autor: J.D Robb
Tytuł: Święta ze śmiercią
Liczba stron: 312
Data wydania: 21 listopada 2013
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Idealna lektura na ten przedświąteczny czas ;-). Jeszcze przed chwilą zastanawiało mnie kilka spraw dotyczących tej książki. Teraz je rozwiałam, ale o tym trochę później.
"Święta ze śmiercią" to książka J. D.D Robb, pierwsza tego autora, którą przeczytałam. Jeszcze jakiś czas temu nawet nie wedzałam, że J.D.D Robb to pseudonim, a pod nim kryje się Nora Roberts, autorka poczytnych romansów.
Nie wiem, czy bym się zdecydowała na lekturę gdybym wiedziałam że to siódma część serii o porucznik Eve Dallas. Tym razem (a poprzednich niestety nie znam, chociaż mam nadzieję to zmienić) nasza bohaterka zajmuje się sprawą czterech morderstw. Wszystko to dzieje się w czasie przedświątecznym. Zabójca jest nieuchwytny i na tyle sprytny, że nie zostawia żadnych śladów, a jedynym punktem zaczepienia jest to, że wszystkie ofiary korzystały z usług z agencji matrymonialnej. Czy sprawa się wyjaśni, a zabójca zostanie schwytany? Czy te zabójstwa mają jakiś punkt wspólny.
W przypadku tej książki ciekawy jest czas akcji. Wszystko dzieje się w przyszłości (dla nas) w drugiej połowie XXI pierwszego wieku. Pokazano nowinki techniczne, np komputery, które reagują na głos i "myślą", "rozumieją". Czy takie rozwiązania pojawią się?

1 komentarz: