czwartek, 24 kwietnia 2014

"Carski smok"- Catrin Collier

Autor: Catrin Collier
Tytuł: Carski smok
Liczba stron: 720
Data wydania: 17 kwietnia 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

"Carski smok" to chyba największe moje zaskoczenie tego roku. Nie spodziewałam się niczego dobrego, a tymczasem książka pochłonęła mnie do reszty. Nie wiem czy powstanie druga część (nie wydaje mi się), ale gdyby jednak została wydana to jestem pierwsza do jej przeczytania. W przypadku niektórych książek mam ochotę poznać nowy typ literatury czy po prostu trafia w gust członka mojej rodziny) więc decyduję się na zrecenzowanie takiej książki. Dotychczas to co się podobało innym, mnie nie ruszało, różnił się nasz gust.
Książka jest niesamowita. To opowieść o życiu w II połowie XIX wieku.  Akcja dzieje się w Anglii i w Rosji.  Czytając widzimy jak dziwnie plotą się losy bohaterów- jak kręte potrafią być drogi w ich życiu. Kilkoro młodych Anglików wyjeżdża do Rosji wybudować nowe miasto, stworzyć miejsca pracy, ogółem rzecz ujmując- sprawić by Rosja jawiła się jako potęga przemysłowa.
Ale człowiek nie tylko pracą żyje, ale też miłością. Już wiem dlaczego książka mi się tak spodobała- przygotowując recenzję spojrzałam na życiorys autorki. Okazuje się, że zajmuje się pisaniem romansów historyczny, a nie jak wcześniej sądziłam- książek stricte historycznych. Dla mnie to lepiej.

2 komentarze:

  1. Szczególnie dla mnie to książka, zarówno epoka jak i romans historyczny to to co lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obwoluta bardzo intrygująca. A z Twojej recenzji wnioskuję, że i zawartość interesująca - więc skuszę się ;)

    OdpowiedzUsuń