poniedziałek, 28 kwietnia 2014

"Kocham cię Lilith"- Radek Rak

Autor: Radek Rak
Tytuł: Kocham cię, Lilith
Liczba stron: 344
Data wydania: 3 kwietnia 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

"Kocham cię Lilith" to debiutancka powieść Radka Raka, młodego pisarza, a zarazem lekarza weterynarii (i w tym zawodzie pracuje).
Nie jest to literatura w moim typie, nie do końca mi się podobało, jednak z przyjemnością przeczytałam tę książkę. Myślę, że znaczenie ma przyjemny i piękny język.
Muszę przyznać, że spodziewałam się całkowicie innego po opisie książki. Sanatorium, mężczyzna, kobiety to idealny materiał na historię miłosną jakich wiele. Ale powinno mnie coś tknąć, że książka jest autorstwa mężczyzny, a oni rzadko ( nie mówię, że w ogóle) piszą powieści o miłości.
Skoro się pomyliłam to o czym jest ta książka? Robert, młody mężczyzna wyjechał do sanatorium w górach. Poznaje malarkę Iwonę, która zauracza go do tego stopnia, że spędza z nią noc. Następnego dnia nie może znaleźć kobiety. Wypytuje kuracjuszy, pracowników, ale nikt nie potrafi mu pomóc.
Więc co? Kobieta była duchem? A może uciekła od Roberta? Śniło mu się to wszystko? A może jest jakieś inne rozwiązanie tej zagadki?
Często powieści o miłości piszą kobiety, ale okazuje się, że mężczyźni wcale nie są w tym gorsi. Radek Rak pięknie opisuje miłość, sprawia, że aż przyjemnie się robi. Również opisy miłości fizyczne nie są wulgarne, są niemal poetyczne.

2 komentarze:

  1. Hmm..książka nie wydaje się być aż tak bardzo dla mnie, aczkolwiek sięgnę chętnie może po nią w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja pierwsza myśl - to może być fajne;)

    OdpowiedzUsuń