środa, 5 listopada 2014

"Goebbels. Apostoł diabła"- Peter Longerich

Autor: Peter Longerich
Tytuł: Goebbels. Apostoł diabła
Liczba stron:
Data wydania: 16 października 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Jakże się cieszę, że miałam przyjemność przeczytać tę książkę w formie ebook. Inaczej to byłaby bardzo ciężka lektura (dosłownie: twarda oprawa i ponad tysiąc stron waży swoje). To nie pierwsza książka z serii "Oblicza zła", którą przeczytałam. W swojej biblioteczce mam już tę o Stalinie i o Himmlerze. Z ulotki, któą znalazłam w jednej z tych książek wiem, że w 2015 r. zostanie wydana biografia Hitlera.
Tak jak poprzednie tak i w tej można znaleźć mnóstwo szczegółów dotyczących sylwetki i tego, czym zajmował się pomocnik Hitlera Joseph Goebbels. 
O tym człowieku wiemy już co nieco z wydanej nakładem wydawnictw Prószyński i S-ka w czerwcu książki "Magda Goebbels. Pierwsza dama Trzeciej Rzeszy". Tak jak i przy tamtej książce tak i teraz przerażało mnie jaki los zgotowali państwo Goebbels swoim dzieciom. Jak musieli wierzyć w to co robią, w Rzeszę.
Czasami warto sięgnąć po takie książki by dowiedzieć się jaka była historia, jacy byli i w co wierzyli ludzie te 70-80 lat temu. Zwłaszcza, że chodzi o poznanie historii Niemca, który ma na rękach krew wielu ludzi, dla wielu nasz zachodni sąsiad to nadal wróg.
To książka idealna dla pasjonatów historii. Dzięki autorowi mamy niebagatelną okazję poznać pamiętniki Goebbelsa. Nie było ich mało, jak ze strony Prószyński i S-ka wynika- dziesiątki tysięcy stron maszynopisu.
Peter Longerich pisze o wszystkim: o pracy, o życiu, o rodzinie, a nawet o obsesjach seksualnych tego człowieka. Tak jak wcześniej, jestem pod bardzo wielkim wrażeniem ogromu pracy, którą musiał wykonać autor by zebrać materiały i by książka mogła powstać.

2 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie. Muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bym chętnie przeczytała, ale w formie ebooka. Ale gzie go kupić. Wszyscy oferują tylko w formie papierowej.

    OdpowiedzUsuń