niedziela, 30 listopada 2014

"Tani drań"- Marcin Michnikowski, Wiesław Michnikowski

Autor: Marcin Michnikowski, Wiesław Michnikowski
Tytuł: Tani drań
Liczba stron: 304
Data wydania: 18 listopada 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Sam autor w posłowiu wyraża nadzieję, że forma wywiadu będzie czytelnikowi pasować. Ja właśnie lubię biografie w takiej formie i polecam je różnym osobom. W nich czuć bliskość obecność autora, i osoby, o której książka jest, czuć też więź (choćby na stopie zawodowej), która łączy prowadzącego wywiad i pytanego. Łączą ich też godziny pracy spędzone na rozmowie. Praca z ludźmi jest dla mnie ciekawym doświadczeniem, lubię rozmowę z kimś, kontakt z ludźmi, wszędzie mnie pełno. Mam nadzieję, ż enie jest o do końca zła cecha.
Ale wróćmy do książki. Od razu gdy zobaczyłam tę książkę w październikowych zapowiedziach wydawnictwa Prószyński i S-ka (choć z różnych powodów ukazała się dopiero pod koniec listopada) to wiedziałam, że chcę ją przeczytać, że będzie to pozycja interesująca. I wiecie, tym razem się nie zawiodłam. Czytając przeniosłam się w lata mi nieznane, wojenne i powojenne czasy. Wiesław Michnikowski z humorem i wielką wręcz skromnością opowiada o swoim życiu, o teatrze i aktorstwie. A autor, a prywatnie syn pana Wiesława, zdradza nam, że namówienie go do wywiadu nie było zadaniem łatwym.
Wszystkie szczegóły, zarówno zawodowe jak i z życia prywatnego poznajemy w rozmowie z synem. Jest ona bardzo profesjonalna, tylko w niektórych miejscach można znaleźć odniesienia do ich wspólnych wspomnień.
Do czytelnika trafia ładnie wydana książka z dużą liczbą zdjęć z domowego archiwum rodziny Michnikowskich i ułożona chronologicznie filmografia Wiesława Michnikowskiego.
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz