niedziela, 2 listopada 2014

"Możesz wybrać, kogo chcesz pożreć"- Dorota Combrzyńska- Nogala

Autor: Dorota Combrzyńska- Nogala
Tytuł: Możesz wybrać, kogo chcesz pożreć
Liczba stron: 200
Data wydania: 2014
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura

Coraz więcej książek z serii "Plus minus 16" dołącza do tych, które przeczytałam. I wbrew pozorom wcale nie mam dość, przeciwnie, mam ochotę na więcej.
Tym razem jednak książka okazała się trochę inna niż się spodziewałam. Rzut oka wystarczył bym wychwyciła słowo "macocha". Pomyślałam (bo opisu do końca nie przeczytałam), że będzie to opowieść o trudach radzenia sobie sytuacją nowego małżeństwa i nowego rodzica. W sumie to może i w pewnym sensie tak było, jednak różniło się to bardzo od moich wyobrażeń.
Przyjemnie się czytało chociaż momentami nie było realistycznie np jeśli chodzi o pracę nastolatków na targowisku czy poszukiwanie zaginionego kota.
Podobał mi się, ale nie wiem czy to jest właściwe słowo, wątek Miłki i jej rodziny.
Dla mnie to bardzo smutna opowieść niezrozumieniu, sprawianiu przykrości, faworyzowaniu drugiej osoby. Tak nie można. Ściskało mnie w sercu gdy czytałam o traktowaniu tej dziewczyny, o przytykach, o braku reakcji ze strony rodziców. Z drugiej strony, jaka to babcia, która podkopuje wiarę i pozwala wnukowi (sama zresztą też tak robi) mówić o nieporadności, o niepasowaniu do rodziny i wyśmiewaniu się z niej.
Drugi bohater to Leon, który mieszka na wsi wraz z ojcem, macochą i nową siostrzyczką. Nie do końca potrafi poradzić sobie z sytuacją, z przeprowadzką z miasta na wieś, ma problemy z dojazdami do szkoły. Po naradzie rodzinnej zamieszkuje z babcią.
Pewnego dnia karmiąc koty sąsiada spotyka Miłkę. Czy się zaprzyjaźnią? Jakie będą ich stosunki?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz