niedziela, 30 listopada 2014

"Brudny szmal"- Dennis Lehane

Autor: Dennis Lehane
Tytuł: Brudny szmal
Liczba stron: 200
Data wydania: 18 listopada 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Ta recenzja będzie krótka. Książka mi się podobała, chociaż nie mam jeszcze pewności czy sięgnę po inne pozycje tego autora. Na pewno bardzo wielkim plusem jest język- książkę czyta się bardzo szybko (i jej przeczytanie zajęło raptem dwie godziny).
Dla mnie to taka lektura na zimowy wieczór. I mimo, że jest to, powiedziałabym, sensacja, to zaliczyłabym ją do prostych w odbiorze, relaksujących.
"Brudny szmal" to zimowa opowieść o pieniądzach niewiadomego pochodzenia, przyjaźni, nieudanym napadzie.
Cała akcja ma miejsce w barze. Barman Bob Saginowski trafia w sam środek przestępczego procederu i nie do końca wie, jak się wyplątać. Wbrew pozorom, uznałam go za ciekawą postać, nie był dla mnie typowym przestępcą.
Myślę, że jest to powieść bardziej dla mężczyzn. Prosta, dużo akcji. Jedyny minus- szybka zmiana akcji. Nie za bardzo lubię takie książki, aczkolwiek i nie skreślam ich od razu, twierdzę tylko, że są lepsze. Najciekawszym wątkiem była historia psa znalezionego w śmietniku, którym jeden z bohaterów postanowił się zaopiekować i jest gotów wiele dla niego zrobić.
I jeszcze mała ciekawostka. Książka powstała jako scenariusz do filmu, który swoją premierę miał we wrześniu 2014 roku. W rolach głównych:  Tom Hardy, Noomi Rapace i James Gandolfini.

2 komentarze:

  1. Książka nie doczekała się ekranizacji, gdyż powstała na podstawie scenariusza do filmu, który także napisał Dennis Lehane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za zwrócenie uwagi na szczegół. Pogrzebałam chwilę i rzeczywiście- to jest scenariusz filmu, który na świecie premierę miał we wrześniu. Poprawione.

    OdpowiedzUsuń