czwartek, 4 grudnia 2014

"Adwokat spraw ostatnich"- Paweł Szlachetko

Autor: Paweł Szlachetko
Tytuł: Adwokat spraw ostatnich
Liczba stron: 504
Data wydania: 18 listopada 2014 r,
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

"Adwokat spraw ostatnich" to dość ciekawa i zaskakująca powieść. Spodziewałam się czegoś innego, jednak cieszę się, że tak interesująca powieść wyszła spod pióra polskiego autora. Wybierając ją do przeczytania nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Pierwsze strony- i myśl, że będzie kolejna opowieść o policjancie z problemami. Jednak czeka nas zaskoczenie: nie jest to sztampowa historia.
Pewnego dnia Martucha (której postać, nawiasem mówiąc, bardzo się podobała), kobieta, o której można powiedzieć, że nadużywa alkoholu, w kościele odkrywa że dopuszczono się okrutnej zbrodni. Policja odkrywa, że zabójca chciał by myślano, że to sataniści zamordowali tę młodą kobietę.
Bardzo ciekawą postacią, bohaterem jest Maks Werben. Poznajemy go gdy jest policjantem, jednak pewne wydarzenia sprawiają, że odchodzi z policji i zostaje adwokatem. Dodać trzeba, że adwokatem nie byle jakim bo jest adwokatem spraw ostatnich, podejmuje się spraw bardzo trudnych.  Maks został poproszony o pomoc przez dawną koleżankę. Czy ich odmienne metody działania odniosą skutek? Czy uda się odkryć, kto stoi za zabójstwem i jaki kontrakt podpisuje adwokat Werben?
Jak napisałam na początku: to nie jest sztampowa pozycja. To nie tylko kryminał, można też przeczytać o wampirach, duchach, policyjnych i szpitalnych procedurach. Tak wszystkiego po trochu.
Jeśli czytacie moje recenzje wiecie, że nie lubię gdy w książce następują nagłe przeskoki akcji, zbyt szybko przechodzi się z jednego do drugiego wątku, Mimo to, nie odłożyłam jej, była na tyle interesująca, że chciałam przeczytać ją do końca. I jeszcze jedno: gdy myślałam, że wszystko jest wyjaśnione autor prowadzi nas dalej.
Myślę, że książka jest warta uwagi.

2 komentarze:

  1. Według mnie Panowie z kancelarii Kasprzak & Kowalak (http://www.kacprzak.pl/) to wybitni fachowcy. Pracowitość stawiają na pierwszym miejscu!

    OdpowiedzUsuń