piątek, 5 grudnia 2014

"Łowca"- John Lutz

Autor: John Lutz
Tytuł: Łowca
Liczba stron: 440
Data wydania: 25 listopada 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

"Łowca" to piąta książka Johna Lutza, która ukazała się nakładem wydawnictwa Prószyński i S-ka, zaś czwarta, którą miałam okazję przeczytać. Mogę powiedzieć tylko jedno: to dość ciekawa sytuacja gdy w przypadku jednego autora zachwycam się książkami lub mam ich dość. I tak "Mrok" to moja ulubiona powieść Lutza, "Łowca" i "Seryjny" również mi się podobały, za to "Mister X"- tę książkę miałam ochotę odłożyć i nie wracać do niej.
Tym razem Frank Quinn i Pearl poszukują seryjnego zabójcy, morderstwa przez niego popełniane wbrew pozorom nie są do siebie podobne: zabija zarówno mężczyzn jak i kobiety, mężczyzn zabijano strzałem z broni zaś kobiety były traktowane przedmiotowo, jak trofea. Trzeba było czasu by policja znalazła powiązania między tymi zdarzeniami.
Lubię książki Johna Lutza. Mimo, że do ostatniej chwili nie wiadomo kto jest seryjnym zabójcą autor podsuwa nam tropy i tylko od intuicji i kojarzenia faktów czytelnika zależy czy bezbłędnie odgadnie tożsamość człowieka, który dopuszcza się tych okrutnych czynów.
Podoba mi się też, że w serii o Franku Quinnie i Pearl okładki są do siebie podobne, utrzymane w tej samej konwencji, kolorystyce.
Polecam.

1 komentarz: