poniedziałek, 29 grudnia 2014

"Zwiastun śmierci"- Sara Blædel

Autor: Sara Blædel
Tytuł: Zwiastun śmierci
Liczba stron: 344
Data wydania: 6 listopada 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Pomyśleć, że jakiś czas temu nie lubiłam kryminałów rodem z chłodnej Skandynawii. Dziś bardzo lubię czasem sięgnąć po książki o tej tematyce. Jedną z moich ulubionych serii są właśnie książki Sara Blædel, których przeczytałam już kilka i nadal niecierpliwie czekam wydania nowych tytułów (i obiecuję przeczytać te, których jeszcze nie miałam okazji poznać).
Książki Sara Blædel (przynajmniej te, które miałam okazję przeczytać) są wciągające. Bohaterką jest Louise pracująca w duńskiej policji i próbująca rozwiązać różne zagadki kryminalne. Duży wpływ na bieg wydarzeń ma jej przybrany syn Jonas i przyjaciółka Camille.
W "Zwiastunie śmierci" Louise czeka trudne zadanie. Musi rozwiązać zagadkę kryminalną, która zaczyna się niepozornie: od zniknięcia młodej dziewczyny i rozpaczy jej matki. Tak właściwie to jednocześnie prowadzonych jest kilka śledztw, które z pozoru nie są ze sobą połączone, czy to się później zmieni? Oprócz poszukiwań Jeanette policja odkrywa, że samobójstwo Ingi, żony szanowanego obywatela było zabójstwem, co zmienia wszystko.
Lubię jej książki nie tylko za treść, ale też za ładne okładki.
Oprócz poszukiwania osoby odpowiedzialnej za okrutne zbrodnie policjanci poszukują też witrażu zwanego "Aniołem śmierci", a  wartego miliony, który jest kluczem do rozwiązania zagadki.
Zaczyna się wyścig z czasem... Czy Luise i jej koledzy prześcigną śmierć i złapią mordercę?
Książka ta jest lekko połączona z poprzednimi, nie zaczynałam od pierwszej jednak trochę orientuję się w treści. Warto jednak poznać wszystkie bo jest naprawdę ciekawie. Losy Luise i Jonasa bardzo mnie zaciekawiły i z niecierpliwością czekam na następne książki tej autorki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz