sobota, 6 grudnia 2014

"Czy słonie boją się myszy? Historyjki dla ciekawskich dzieci"- Christian Dreller

Autor: Christian Dreller
Tytuł: Czy słonie boją się myszy? Historyjki dla ciekawskich dzieci.
Liczba stron: 128
Data wydania: 4 listopada 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Mimo, że nie należę do kategorii wiekowej, dla której przeznaczona jest książka to jednak lubię tę serię historyjek dla ciekawskich dzieci. Ładnie wydana, ciekawe pytania-spokojnie można polecić ją swoim pociechom. Z uwagi na czas w jakim teraz się znajdujemy myślę, że mógłby to być dobry pomysł na prezent pod choinkę.
Z zainteresowaniem przeczytałam najpierw spis treści, a potem właściwe historie. Kilka z nich zainteresowało mnie do tego stopnia, że z ciekawością je czytałam. Które z nich chciałam przeczytać? A, na przykład czy frytki są zdrowe (nie wiem jakiej ja odpowiedzi oczekiwałam...), czy czytanie po ciemku niszczy oczy i czy guma do żucia skleja żołądek. Dzieci na pewno inaczej patrzą na to, myślę, że znalazłoby się pytanie, na które dziecko szuka odpowiedzi i właśnie tu mogą ją znaleźć.
Uważam też, że dorośli zupełnie inaczej odbierają książkę. Dla dzieci historia o pani straszącej dwie dziewczynki byłaby tylko przestrogą by źle się nie zachowywać. Dla mnie postawa pani była wyjątkowo interesująca i gdybym była świadkiem takiej sytuacji na pewno powiedziałabym takiej osobie kilka słów.
Bardzo podoba mi się okładka. Piękne, żywe kolory i twarda oprawa dają ciekawy efekt, a książka mniej się niszczy.

1 komentarz:

  1. Też bardzo lubię tą serię i ta książka jest już u mnie w domu:). A, że mam małego siostrzeńca, to będzie jak znalazł;)

    OdpowiedzUsuń