poniedziałek, 22 czerwca 2015

"Medalion z bursztynem"- Anna Klejzerowicz

Autor: Anna Klejzerowicz
Tytuł: Medalion z Bursztynem
Liczba stron: 316
Data wydania: 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia

Gdy nachodzi mnie ochota na przeczytanie kryminału polskiego autora to sięgam po którąś książkę Katarzyny Puzyńskiej lub Anny Klejzerowicz. Wiem, że na tych dwóch autorkach się nie zawiodę i trafię do świata, który bardzo mnie wciąga. Wszystkim polecam ich twórczość.
Dziś mam przyjemność zrecenzować "Medalion z bursztynem". Już sama okładka przykuwa uwagę. Jest prosta, nieskomplikowana i ładna. Piękny jest widniejący na niej medalion.
Ostatnimi czasy przekonałam się, że bardzo ciekawym gatunkiem literackim są kryminały z elementami historii. Mają w sobie " to coś", które sprawia, że czytelnik przepada, zatraca się w lekturze. Takie doświadczenie mam z twórczością Anny Klejzerowicz. Przeczytałam prawie wszystkie jej książki i przy każdej miałam problem by powrócić do rzeczywistości.
"Medalion z bursztynem" to niezwykle wciągająca opowieść. Bohaterką jest Ewa, kobieta mieszkająca w Gdańsku. Gdy ją poznajemy jest w trakcie uporządkowywania rzeczy po zmarłej rok wcześniej babci. Podczas porządków mąż znajduje list i biżuterię. Ewa i Andrzej nie spodziewają się się, jaką tajemnicę skrywała Maria i jak list, ze "zwykłym naszyjnikiem" wpłyną na ich życie.
Książka Anny Klejzerowicz to nie tylko zagadka kryminalna. To również podróż w przeszłość, by poznać historię rodziny i dowiedzieć się o tragicznych wydarzeniach, które miały miejsce w czasie wojny.
Bardzo ciekawe są również inne wątki: ten, który dotyczy dziennikarskiego śledztwa prowadzonego najpierw przez Roberta, a potem przez Jacka (oraz przyjaźni z tym drugim) i trudnych relacji matki z córką, tajemnic rodzinnych.
Tę książkę dopisuję do mojej listy ulubionych powieści, a Wam polecam jej przeczytanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz