poniedziałek, 12 czerwca 2017

"Narkotyki, anoreksja i inne sekrety"- Beata Pawlikowska

Autor: Beata Pawlikowka
Tytuł: Narkotyki, anoreksja i inne sekrety
Liczba stron: 354
Data wydania: 2017 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Edipresse Polska
Źródło: egzemplarz recenzencki


Niesamowicie zmęczyła mnie ta pozycja, jednak nie dlatego, że jest nudna. Przeciwnie- decyzja o jej lekturze to bardzo dobry wybór. To nic, że "męczyłam" ją niemal trzy tygodnie (ostatnimi czasy niczego tak długo nie czytałam), nie żałuję ani chwili przy niej spędzonej! Ani jednej choć chwilami ogarniało mnie zniechęcenie do samej siebie, do tego, że nie mam czasu, że tak trudno mi sobie z nią poradzić.
Ta pozycja jest bardzo potrzebna. Powinna trafić do każdego rodzica nastolatka, każdy powinien ją przeczytać.
Beata Pawlikowska znana jest wielu osobom. Kobieta- orkiestra jak to się mówi. Fotograf, ilustratorka książek, podróżniczka, prowadziła audycje radiowe. Prywatnie była żona Wojciecha Cejrowskiego.
Mimo, że nie jest psychologiem pokusiła się o napisanie poradnika dla osób z uzależnieniami. Na początku, w związku z brakiem kompetencji zawodowych (wiedziałam wcześniej czym się zajmuje) miałam obiekcje co do napisanej przez nią książki. Moje myśli krążyły wokół tego, że to kolejna celebrytka, która próbuje zaistnieć nie znając tematu. W miarę czytania zmieniałam zdanie. Autorka, jak już wspomniałam temat różnych uzależnień: od alkoholu po narkotyki i jedzenie. Mówi o anoreksji, bulimii i depresji. Zadacie pytanie skąd więc czerpie wiedzę- otóż niestety z doświadczeń. Chorowała na anoreksję, bulimię i depresję.
Co najbardziej utkwiło mi w głowie?  Stwierdzenie, że to rodzice w jakimś stopniu są winni problemom dzieci, że te choroby to rozpaczliwa prośba, krzyk o zwrócenie uwagi.
Polecam tę książkę, jest naprawdę warta przeczytania.

6 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze, że problem narkotyków jest podnoszony nawet w książkach gdyż trzeba go znać i na niego reagować. Ja jestem zdania, że gdy w naszym otoczeniu mamy osobę uzależnioną od narkotyków to tylko w ośrodku leczenia narkomanii https://detoksfenix.pl/osrodek-leczenia-narkomanii-jak-leczyc-narkomana/ będą wstanie jej pomóc wdrażając odpowiednie leczenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie to wszystko zostało tu opisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważną sprawą jest to aby ten problem zrozumieć i ja również uważam, że konsultacje u psychologa mogą bardzo wiele pozytywnych zmian nanieść. Chciałabym od razu każdemu polecić gabinet psychologa https://dominikhaak.pl/ do którego ja również czasami zaglądam.

    OdpowiedzUsuń