piątek, 28 marca 2014

"Monogram"- Joanna Marat

Autor: Joanna Marat
Tytuł: Monogram
Liczba stron: 328
Data wydania: 20 marca 2014 r.
Format: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

W tym miesiącu w ofercie wydawnictwa Prószyński i S-ka pojawiło się kilka kryminałów, między innymi "Mrok", "Zasługa nocy", "Wyścig z czasem" i recenzowany teraz przeze mnie "Monogram. I niestety, "Monogramu" bym nie zakupiła, a gdybym miała wybrać między tą powieścią, a "Zasługą nocy" stawiam na tę drugą.
Niestety, nie trafiła ta książka do mnie. Nie było "tego czegoś" chociaż fabuła jest ciekawa.
"Monogram" to powieść kryminalna. Bohaterami jest grupa policjantów pracujących nad sprawą zabójstwa kobiety. Pierwsze skrzypce grają Marek Kos nazywany Koszmarkiem i Ernest Malinowskie. Są doświadczonymi policjantami, ale jak to zwykle jest sukcesy w życiu zawodowym nie idą w parze z udanym życiem osobistym. Obaj mężczyźni są bardzo samotni, a niestety, to pociąga za sobą niezbyt trafne decyzje. Uciekają w kłamstwa, alkohol, nie stronią od kobiet.
Ale wracając do fabuły: nikt nie spodziewał się, że sprawa makabrycznego zabójstwa młodej dziewczyny (znaleziono ją bez głowy) może wiązać się ze śmiercią przed lat i jeszcze jedną tajemnicą.
To drugi ostatnio przeczytany przeze mnie polski kryminał. I znów (tak jak pisałam przy okazji recenzji "Zasługi nocy") znów zaobserwowałam, że policjanci ciągle przeklinają. Czy tak jest?

1 komentarz: