niedziela, 2 marca 2014

"Tsunami"- Sonali Deraniyagala

Autor: Sonali Deraniyagala
Tytuł: Tsunami
Liczba stron: 264
Data wydania: 20 luty 2014 r.
Format: Ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Zapewne każdy z Was słyszał o wielkiej fali, która pochłonęła setki, tysiące istnień 10 lat temu. Zdarzenie to, nazywane tsunami miało miejsce 26 grudnia 2004 roku na południu Sri Lanki. Dziś mam przed oczyma pamiętnik kobiety, która przeżyła to straszne wydarzenie. Takiego szczęścia nie mieli jej bliscy: woda sprawiła, że musiała nauczyć się żyć bez rodziców, męża, synów. To przerażająco szczery pamiętnik.
Sonali razem ze swoją rodziną i rodzicami spędzała wakacje w hotelu w południowej części Sri Lanki. Pewnego dnia widzi niepokojące zachowanie wody więc postanawia uciekać z hotelu. Niestety robi to zbyt późno i tylko jej udaje się przeżyć. W dalszej części książki pokazuje bez owijania w bawełnę jak wyglądało jej życie. Nic nie upiększa, nie stara się, żeby nas wzruszało opisuje swoje uczucia, które są ciągle żywe, mimo iż minęło dziesięć lat. I to mi się podoba w tej książce. Muszę powiedzieć, że biografie, wspomnienia nie jest mój ulubiony typ literatury (ale lubię czasem sięgnąć po takie książki!) mimo to z ciekawością i zainteresowaniem przeczytałam tę książkę. A jeśli mam być całkowicie szczera to "Tsunami"poszukałabym w bibliotece lub od kogoś pożyczyła, a za te pieniądze kupiła inną nowość ;-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz