sobota, 21 czerwca 2014

"Sekret mojego męża"- Liane Moriarty

Autor: Liane Moriarty
Tytuł: Sekret mojego męża
Liczba stron: 504
Data wydania: 17 czerwca 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Czasami warto dać drugą szansę książce.  Po przeczytaniu pierwszych 40 stron tej książki stwierdziłam, że za dużo tu szczegółów, nie wiem o co chodzi i zaczynam czytać jeszcze raz. To był dobry wybór. Zrozumiałam, przeczytałam i zachwyciłam się.
Muszę powiedzieć, że książka jest bardzo ciekawa. Pokazuje, że mając idealne życie, dobrego męża zawsze coś może pójść nie tak, zachwiać tę naszą wiarę w drugiego człowieka, którego znamy wiele lat.
Początkowo rzeczywiście trochę trudno się połapać w tym, kto, co i kiedy. Ale gdy się już uda można czerpać przyjemność z czytania.
"Sekret mojego męża" to powieść, która mocno zapada w pamięć. To opowieść o trzech kobietach, które w mniejszym lub większym stopniu związał ze sobą los.
Cecilia Fitzpatrick jest szczęśliwą żoną i matką, jest też znana w swoim miasteczku z tego, że zawsze można na nią liczyć.
Rachel wiele lat temu spotkało wielkie nieszczęście, tak wielkie, że do dziś nie może sobie poradzić, i choć życie toczy się to do normalności brakuje jednego kroku.
Tess przyjechała by pomóc matce, która czasowo jest niesprawna. Do wyjazdu też skłoniła ją rozmowa z mężem, który wyznał, że kocha... jej przyjaciółkę.
Te trzy kobiety łączy list, który znajduje Cecilia w swoim domu. Został napisany przez jej męża. Na początku myślałam, że cała książka będzie dotyczyła rozterek moralnych na temat: otworzyć list czy nie? Myślałam też, że w liście będzie coś błahego co wywoła myśli, że tak długo czekało się na rozwiązanie zagadki, a tu coś takiego, mało znaczącego. Myliłam się- wszystko wyjaśnia się  już gdzieś w połowie książki, ale tu akcja dopiero zaczyna się rozkręcać.
Co było w liście? Czy Cecilii uda się opanować chęć otworzenia listu? Jak wpłynie to na życie pozostałych bohaterów?
Ciekawe było wprowadzenie opowiadanie faktów o murze berlińskim, którego istnieniem zafascynowana była jedna z córek Cecilii.
Polecam, naprawdę pokazuje jak niewiele trzeba by życie się zawaliło i jakie konsekwencje może mieć przeszłość. Uświadamia też fakt, że nie zawsze człowiek jest taki jaki myślimy, nawet najlepszy może mieć jakąś skazę. Książka skłania do przemyśleń.
"Sekret mojego męża" to kolejna książka wydana przez wydawnictwo Prószynski i S-ka w ramach klubu "Kobiety to czytają".

1 komentarz:

  1. równiez jestem po lekturze tej ksiązki, moja opinia wkrótce na blogu. Zapraszam:
    http://malwinaczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń